نسخه چاپی

با حلوا حلوا گفتن دهن مردم شیرین نمی شود

نایب رئیس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها در سال 91 موضوعیت ندارد زیرا شیب و نرخ تورم بالا بوده و پرداخت یارانه جدید به ضرر اقتصاد است و مناسب نیست.

به گزارش نمابه نقل از مهر، غلامرضا تاجگردون افزود: در سال 92 اگر نرخ تورم كاهنده شود، متناسب با افزایش فرآورده ها می توان مرحله دوم هدفمندسازی را انجام داد ولی در حال حاضر ممكن نیست.

وی اظهار داشت: با این حال دولت اختیاری برای اجرای این طرح ندارد و بدون تصویب مجلس ممنوع و غیرقانونی است.

تاجگردون در خصوص تبعات اجرای این طرح در سال جاری تصریح كرد: اجرای این طرح فشار زیادی به اقتصاد كشور وارد می كند و از طرفی منابعی كه می تواند كشور را از ركود خارج كند صرف مصارفی می شود كه هم تورم را تشدید می كند و هم كمكی به رفع ركود نمی كند و آسیب آن به مردم می رسد.

با حلوا حلوا گفتن دهن مردم شیرین نمی شود

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وقتی منابع به سمت تولید و فعالیتهای زیربنایی نرود و صرف مسائل جاری شود، حجم تقاضا برای مصارف بالا می رود و امكان گسترش فعالیت تولیدی وجود ندارد.

وی افزود: اگر هم تولید را بخواهیم با ابزارهای غیرمستقیم تقویت كنیم، جوابی نمی گیریم.

تاجگردون با بیان اینكه مجلس در این طرح مصالح مملكت و مردم را در نظر می گیرد، گفت: وقتی منابع نیست با حلوا حلوا گفتن كه نمی توان دهن مردم را شیرین كرد.

وی در خصوص عدم ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس از سوی دولت نیز اظهار داشت: دولت نشان داده كه فعلا تمایلی به ارائه این لایحه به مجلس ندارد.

تاجگردون افزود: تاخیر در ارائه و تصویب بودجه نوعی بی نظمی مالی و برنامه ای را در كشور بوجود می آورد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...