نسخه چاپی

روسیه نه، فقط با آمریكا ارتباط بگیرید!

عکس خبري -روسيه نه، فقط با آمريکا ارتباط بگيريد!

فعال اصلاح طلب: اگر منافع ملی ما ایجاب می‌كند با آمریكا یا روسیه ارتباط داشته باشیم باید این كار را انجام بدهیم. تفاوتی نمی‌كند چه كشوری باشد؛ مهم این است كه منافع ملی ما محقق شود.

به گزارش نما، در ادامه سیر تخریب سفر مهم رئیسی به روسیه توسط اصلاح طلبان؛ این بار موسوی تبریزی از روحانیون اصلاح طلب گفته است: «ما باید ببینیم ارتباط با کدام کشور بیش‌ترین سود را برای منافع ملی و کمترین ضرر را دارد. ممکن است برخی قراردادهایی که آمریکا و کشورهای اروپایی با آن موافق هستند به سود ملت ایران باشد».

این پیشنهاد در حالی مطرح می شود که آمریکایی ها و اروپایی ها پس از گذشت شش سال از آغاز برجام ؛ هنوز حاضر به برداشتن تحریم ها نشده اند.اصلاح طلبان می گویند جمهوری اسلامی از ارتباط با ده‌ها کشور دنیا چشم پوشی کند و تمام همّ و غمّ خود را برای رضایت آمریکا و چند کشور اروپایی همراه او به کار گیرد.

بخش هایی از اظهارات موسوی تبریزی را در ادامه خواهید خواند:

*نباید شرایط به شکلی رقــم بخورد کـــه ما کشورهای غربی را کنار بگذاریم و با عناوینی مانند استکبار جهانی با آنها برخورد کنیم و در مقابل تنها با کشورهایی ماننــد روسیه و چین ارتباط داشته باشیم. مسیر حرکت ما باید بر اساس منافــع مردم و کشور باشد.

*ما باید ببینیم ارتباط با کدام کشور بیش‌ترین سود را برای منافع ملی و کمترین ضرر را دارد. ممکن است برخی قراردادهایی که آمریکا و کشورهای اروپایی با آن موافق هستند به سود ملت ایران باشد. دشمنی و نداشتن رابطه باعث نمی‌شود منافع ملت را در نظر نگیریم و با قراردادهایی که به سود مردم است مخالفت کنیم.

*ما باید مراقب باشیم و بدانیم که مهم‌ترین موضوع برای ما در عرصه بین‌المللی احقاق منافع ملی است. اصل باید منافع ملی باشد. اگر منافع ملی ما ایجاب می‌کند با آمریکا یا روسیه ارتباط داشته باشیم باید این کار را انجام بدهیم. تفاوتی نمی‌کند چه کشوری باشد؛ مهم این است که منافع ملی ما محقق شود.

*من روسیــه را قابل اعتماد نمی‌دانم. همه‌چیز بستگی به خودمان دارد. اگر ما باقدرت و آگاهی وارد معامله شدیم کلاه سرمان نخواهــد رفت و بلکه ممکن است منافعی نیز به دست بیاوریم.

*به نظر می‌رسد به دلیل اینکه با برخی از کشورها دشمنی می‌کنیم ناچار به مذاکره و معامله به این کشورها شده‌ایم و اگر این رویکرد از بین برود نیاز به بستن چنین قراردادهایی وجود نخواهد داشت... چه‌بسا رویکردی که ما در عرصه بین‌المللی در پیش‌گرفته‌ایم ما را به سمتی برده که ناچار به بستن قراردادهای بلندمدت با چین و روسیه شده‌ایم.

*جزئیات این قراردادها تا همیشه پشت پرده نخواهد ماند و روزی جزئیات آن افشا خواهد شد. نباید تصمیم و اقدامی انجام بگیرد که درنهایت آبروی نظام و کشور به خطر بیفتد.

*ما باید در رویکردی که در عرصه بین‌المللی در پیش‌گرفته‌ایم بازاندیشی کنیم و تعامل با جهان را به‌عنوان موضوع محوری در عرصه بین‌المللی در دستور کار قرار بدهیم.

۱۴۰۰/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...