نسخه چاپی

شهيد صياد تأكيد داشت به نماز حاج‎آقا برسد

ارادت شهید صیاد شیرازی به آقامجتبی تهرانی

عکس خبري -ارادت شهيد صياد شيرازي به آقامجتبي تهراني

یادم هست كه پدر خیلی تأكید داشتند كه به نماز حاج‎آقا برسند و نماز اول وقت را در مراسم حضور داشته باشند. بعد از شهادت نیز، ما سعی كردیم كماكان از محضر آقامجتبی بهره ببریم.

به گزارش نما مهدی صیاد شیرازی فرزند شهید بزرگوار علی صیاد شیرازی در هفته نامه پنجره گفت:حضرت آیت‎الله آقامجتبی تهرانی از شخصیت‎‎های ارزشمندی است که به لحاظ علمی و اخلاقی مورد توجه پدر بزرگوار ما بود و شهید صیاد در جلسه چهارشنبه‎‎های ایشان در دبیرستان نور مستمر شرکت می‎کرد؛ به خصوص در مناسبت‎ها و ماه‎‎های محرم و رمضان، خانواده را نیز برای شرکت در جلسات ایشان با خود همراه می‎برد. یادم هست که آقامجتبی مباحث اخلاقی را از منظر آیات و روایات مطرح می‎کردند و تلاش می‎کردند تا مباحث را متناسب با شرایط روز جامعه بیان کنند. گاهی نیز به‎صورت خصوصی خدمت ایشان می‎رسیدند و سؤالات خود را در میان می‎گذاشتند یا بعضا مشورت می‎کردند که البته بنده در این دیدار‎های خصوصی حضور نداشته‎ام.

یکی از ویژگی‎‎های پدر ما این بود که همواره سعی می‎کردند مطالب اخلاقی و ارزشمند از جمله، مباحث آیت‎الله تهرانی را در دفتری ثبت کنند. ارتباط شهید صیاد با آیت‎الله تهرانی، یکی از موقعیت‎‎های خوبی بود که می‎توانست در زمینه رشد اخلاقی و معنوی به پدر ما کمک کند و شهید صیاد نیز سعی می‎کرد خانواده خودشان را هم در این فضای اخلاقی ببرند. به‎ویژه آن‎که از خصوصیات شهید صیاد این بود که تلاش داشت نوشته‎هایش را در صحنه زندگی و کار و اجتماع به اجرا در آورد.

یادم هست که پدر خیلی تأکید داشتند که به نماز حاج‎آقا برسند و نماز اول وقت را در مراسم حضور داشته باشند. بعد از شهادت نیز، ما سعی کردیم کماکان از محضر آقامجتبی بهره ببریم.

آیت‎الله آقامجتبی تهرانی، بعد از شهادت پدرم، در جلسه خود درباره شهید صیاد سخنرانی کردند و حتی به شرکت پدرم در جلسات و یادداشت برداری‎های‎شان اشاره فرمودند و گفتند که شهید صیاد، یک شخصیت والا و خالص و نورانی بود، درحالی‎که معمولا آقا مجتبی در سخنرانی‎ها مسائل را به‎طور صریح بیان نمی‎کردند و اسم نمی‎بردند

۱۳۹۱/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...