نسخه چاپی

دادستان انتظامی قضات: هزار و ۵۰۰ قاضی برای همكاری در مدیریت شناسایی شدند

دادستان انتظامي قضات: هزار و ??? قاضي براي همکاري در مديريت شناسايي شدند

دادستان انتظامی قضات كشور گفت: از چندماه قبل تاكنون یك هزار و ۵۰۰ قاضی دارای استعداد بالقوه و بالفعل در قوه قضاییه برای به كارگیری و همكاری در سطوح مختلف مدیریتی شناسایی شده اند.

به گزارش نما به نقل ازروابط عمومی اداره کل دادگستری یزد، حجت‌الاسلام محمد موحدی آزاد در نشست تحلیل و ارایه گزارش بازرسی دادرسی انتظامی قضات یزد افزود:در این راستا کارگروهی با حضور تعدادی از معاونت‌های قوه قضاییه تشکیل و کار شناسایی استعدادهای مدیریتی از استان‌ها آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در یزد ۳۴ نفر برای خدمت در سطوح مختلف مدیریتی شناسایی شدند، ادامه داد: براساس دستورالعمل معرفی مفاخر قوه قضاییه، دادسرای انتظامی قضات ماموریت پیدا کرد، افرادی که از شاخص‌های خاص برخوردار هستند شناسایی شدند تا در هفته قوه قضاییه از آنان تجلیل شود.

این مسئول قضایی در ادامه به بازرسی مستمر دادسرای انتظامی قضات در استان‌ها اشاره کرد و افزود: بازرسی‌ها در سه قالب دوره‌ای، پنهان  و موردی انجام می‌ شودو  در این راستا هیاتی در قالب بازرسی‌های دوره‌ای در یزد مستقر شد که ماحصل آن قدردانی از عملکرد قضات است.

موحدی آزاد با بیان اینکه ۳۰ شاخص در انتخاب قضات نمونه موثر است تصریح کرد: استفاده از فناوری اطلاعات، مجهز بودن به دانش روز، توجه به بحث اتقان آرا، صدور آرای مستند و مستدل، تکریم ارباب رجوع و توجه به دستورالعمل حفظ کرامت انسانی ابلاغی از سوی رییس قوه قضاییه از عوامل موثر ارزیابی است.

بر اساس گزارش ارسالی در بازرسی از ابتدای سال تیم اعزامی از دادسرای انتظامی قضات کشور و پس از بررسی‌های صورت گرفته ۱۴ نفر از قضات استان که بهترین عملکرد را داشتند انتخاب و از سوی رییس قوه قضاییه مورد تشویق قرار گرفتند.

ایرنا 

۱۴۰۰/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...