نسخه چاپی

بازی جدید تركیه با ایران

تركیه كه در ماههای اخیر سعی كرده نقش ژاندارم منطقه را بازی كند. با عقاید "نئوعثمانیسمی" سعی كرده به اصطلاح با حكومت های شیعی منطقه مقابله نماید. حال پایش را از گلیمش درازتر كرده و می خواهد شانس خودش را در مورد ایران هم امتحان كند.

به گزارش نما به نقل از جام، دو روز قبل اظهارات "احمد اوبالی" ضد انقلاب فراری کشور و مدیر شبکه ماهواره ای "گوناذ تی وی" که عقاید تجزیه طلبانه دارد سوژه داغ برخی رسانه های ترکیه شد.

اوبالی مصاحبه هایی با شبكه تلويزيوني "BENGUTURK" و روزنامه "تودی زمان" ترکیه انجام داده بود.

احمد اوبالی در این مصاحبه ها در یک سناریوی از پیش نوشته شده ایران را متهم به دخالت در امور داخلی ترکیه کرد. این ضد انقلاب فراری کشور از دولت اردوغان خواست که از پان ترکیسم های ایران بیشتر حمایت کند.

حمایت ایران از گروهک پ.ک.ک و آزار و اذیت آذری ها توسط حکومت، از جمله موضوعات سناریوی از پیش نوشته شده اوبالی بود، که در این مصاحبه ها مفصلا به آنها اشاره کرد.

اوبالی در این مصاحبه ها از پخش مجدد شبکه ماهواره ای تجزیه طلب "گوناذ تی وی" از ماهواره ترکست خبر داد.

آنچه که اذهان عمومی را به خود معطوف کرده است این سوال است که ترکیه با حمایت از پان ترکیسم ها در ایران به دنبال چه اهدافی است؟

ترکیه که در ماههای اخیر سعی کرده نقش ژاندارم منطقه را بازی کند. با عقاید "نئوعثمانیسمی" سعی کرده به اصطلاح با حکومت های شیعی منطقه مقابله نماید.

سوریه

ترکیه که رویای نئوعثمانیسمی را در سر می پروراند و نمی خواهد حکومت علوی سوریه در منطقه پا برجا باشد، با مداخلات سیاسی و نظامی اش سوریه را تا حد بحران کنونی پیش برده است.

مقامات ترکیه با حمایت از شورشیان سوریه و تجهیز این گروهک های تروریستی کارگردان اصلی ناامنی سوریه هستند.

عراق

دولت اردوغان تنها به سوریه بسنده نکرده و با مداخلات سیاسی در عراق دیگر کشور شیعی منطقه، باعث ناامنی این کشور شده است.

چندی پیش "احمد داوود اغلو" وزیر خارجه ترکیه بدون اطلاع مقامات عراقی به کردستان عراق سفر کرده و با مقامات کرد آنجا دیدار و گفتگو کرد.

اردوغان در یک اقدام مداخله جویانه، از "طارق الهاشمی"، معاون سابق رئیس جمهوری (سنی مذهب) که به اتهام دست داشتن در پرونده‌های تروریستی به اعدام با چوبه دار محکوم شده حمایت کرد و وی را به مقامات عراق تحویل نداد.

ترکیه در نهایت آتش اختلافات طایفه ای را در عراق روشن کرده و به این اختلافات دامن زد تا این کشور شیعی را هم ناامن کند.

ایران

ترکیه حال پایش را از گلیمش درازتر کرده و می خواهد شانس خودش را در مورد ایران هم امتحان کند. رسانه های ترکیه بازیگران اصلی و سربازان جبهه مقدم این قمار از پیش باخته هستند.

رسانه های ترکیه با مصاحبه و حمایت از تجزیه طلبان می خواهد شانس خودشان را در مورد ایران هم آزمایش کنند. غافل از اینکه ایران سوریه و عراق نیست. هر گونه مداخله سیاسی و غیر سیاسی در ایران بازی کردن با آتش است که در اول ریشه ترکیه را خواهد سوزاند

۱۳۹۱/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...