نسخه چاپی

نبود معروف در تیم ملی حس خواهد شد

عکس خبري -نبود معروف در تيم ملي حس خواهد شد

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران ضمن تاكید بر خلاء سعید معروف در تیم ملی والیبال ایران عنوان كرد نسل جوان خوبی در تیم والیبال ایران هستند كه نتایج خوبی خواهند گرفت.

به گزارش نماو به نقل از دنیای والیبال، ایگور کولاکوویچ که در آستانه المپیک از سرمربیگری تیم ملی ایران کنار گذاشته شد، بعد از ۸ سال به تیم ملی صربستان بازگشت. به این ترتیب او برای رقابت های قهرمانی جهان و راه یابی به المپیک روی نیمکت تیم ملی کشورش خواهد بود.

این دومین بار است که در تیم صربستان حضور دارید - باید از قبل تیم را به خوبی بشناسید؟

کولاکوویچ: بله، من یک دوره ۹ ساله سرمربی تیم بودم. سه سال هم کمک مربی بودم و بعد از هشت سال دوری از تیم، خیلی خوشحالم که برگشتم. من دوباره با بازیکنان سابقم ملاقات خواهم کرد. اکثر آنها الان هم بازی می کنند. وقتی از تیم ملی رفتم، بچه های جوان اما با استعدادی بودند. حالا بیشتر آنها ستاره های بزرگ کشورمان و همچنین برخی باشگاه های اروپایی هستند. بنابراین واقعا خوشحالم که برگشتم. مخصوصاً به این دلیل که فرصتی خواهم داشت که فقط با تیم ملی کار کنم، بدون اینکه نیازی به تمرکز روی یک تیم باشگاهی داشته باشم. همچنین زمانی خواهم داشت که با خانواده ام و با دوستانم در کشورم باشم.

آیا بازگشت به تیم صربستان تصمیم آسانی برای شما بود؟

کولاکوویچ: آسان بود. از تیم ملی اسلوونی هم پیشنهاد داشتم. نمی‌دانم چرا صربستان قبلاً پیشنهاد خود را نداده بود، اما وقتی آنها این کار را کردند چگونه می‌توانم آن را رد کنم؟ واقعا افتخار می کنم که در این شرایط مسئولیت تیم ملی صربستان را بر عهده می گیرم. برای من تصمیم آسانی بود. من با رئیس فدراسیون زوران گاییچ صحبت کردم و خیلی سریع یکدیگر را درک کردیم. هدفشان را به من گفتند و هدفشان هم همان هدف من بود. بنابراین، این یک تصمیم واقعاً آسان برای من بود.

همانطور که می دانید زوران گاییچ مربی بزرگی بود. او در بازی های المپیک مربی تیم ملی بود. او یک مربی بزرگ بود و اکنون یک رئیس است. او کار یک مربی را به خوبی درک می کند و همچنین مشکلات یک مربی را. پس ما مثل دو مربی صحبت کردیم نه مثل یک رئیس و یک مربی. او دیدگاه خود را از تیم ملی و فدراسیون توضیح داد. فدراسیون صربستان مانند خانه من است، من همه را در آنجا می شناسم. همه چیز مثل زمانی است که در سال ۲۰۱۴ از تیم ملی جدا شدم. بنابراین، به همین دلیل من واقعا خوشحالم و تصمیم آسانی بود.

شما دو بار به عنوان سرمربی در المپیک شرکت کردید. فکر می کنید چرا تیم صربستان به المپیک راه پیدا نکرد؟

کولاکوویچ: صربستان در دو بازی اخیر المپیک ریو و توکیو شرکت نکرد و حالا ما اهداف بزرگی برای رفتن به پاریس داریم و اگر از من بپرسید که چرا صربستان در دو دوره اخیر المپیک شرکت نکرده است، می گویم که صربستان در هر دو نوبت مسیر انتخابی بسیار چالش برانگیزی داشت.

زمانی که سرمربی تیم ایران بودید، این دوران جالب را در کارنامه خود داشتید. چطور بود و چه تفاوتی با تیم ملی صربستان داشت؟

کولاکوویچ: بله، کاملاً متفاوت است. فرهنگ، مذهب و همه چیز متفاوت است. اما از همان ابتدا فهمیدم که این کشور واقعاً کشور خوبی است با مردم بسیار خوب. دین برای آنها مهم است، اما آنها با فهم و کمالات هستند. من واقعاً از آنجا لذت بردم، با افراد خوب و بازیکنان خوب زیادی آشنا شدم. همچنین همکاران من مثل همه مردم ایران مهربان بودند. من واقعاً از آنجا لذت بردم. من خیلی سریع با بازیکنان ارتباط برقرار کردم. واقعا از کار با بچه ها لذت بردم، آنها جنگنده های بزرگی هستند به خصوص وقتی برای تیم ملی ایران بازی می کنند. آنها همیشه با قلب در زمین بازی می کنند. این یک تجربه شگفت انگیز برای من بود و من واقعا سه سال در آنجا لذت بردم.

سعید معروف از تیم ملی ایران خداحافظی کرد. فکر می کنید چقدر روی نتایج تیم تاثیر می گذارد؟

کولاکوویچ: معروف ستاره بزرگی در ایران است و مطمئناً جای خالی او حس خواهد شد چون شخصیت او واقعا برای تیم مهم است. او بازیکن بزرگی است اما شخصیت او واقعا مهم است. او یک کاپیتان و رهبر بزرگ است. ایران واقعاً نسل جوان خوبی دارد، آنها می جنگند. نمی دانم آنها در مسابقات جهانی بعدی چه کیفیتی نشان خواهند داد، اما مطمئناً آنها واقعاً قوی خواهند بود. چند تا پاسور جوان هم دارند که کیفیت معروف را ندارند ولی واقعا خوب هستند و خصوصیات متفاوتی دارند. فکر می کنم ایران نبود او را حس خواهد کرد چون وقتی ایران در جایی بازی می کند معروف را همه می شناسند. اقتدار او برای تیم مهم است چه در داخل تیم و همچنین در خارج.

آیا بازیکنی در دوران مربیگری شما وجود دارد که به همکاری با او افتخار کرده باشید؟

کولاکوویچ: من افتخار می کنم مربی نیکولا گربیچ بودم، مربی گوران وویویچ، وانیا گربیچ، آندره آ گریچ، ایوان میلیکوویچ بودم. بسیاری از بازیکنان دیگر نیز هستند: اوروس کوواچویچ، الکساندر آتاناسیویچ، نمانیا پتریک، سرکو لیسیناچ. همچنین در تیم ملی ایران: سعید معروف، امیر غفور، محمد موسوی، میلاد عبادی پور. بنابراین، بازیکنان زیادی هستند که من به همکاری با آنها افتخار می کنم. زیرا همه آنها ستاره های بزرگی هستند.

به نظر شما برترین های رقابتهای قهرمانی جهان چه تیم هایی هستند؟

کولاکوویچ: این یک سوال واقعا دشوار است. همانطور که می دانید در بازی های المپیک گذشته شگفتی های زیادی وجود داشت و من فکر می کنم قهرمانی جهان نیز شگفتی بزرگی خواهد بود. همانطور که قبلاً به شما گفتم برزیل، فرانسه، لهستان، ایتالیا، آمریکا، صربستان و آرژانتین تیم های خوبی خواهند بود. مطمئناً دلم برای بعضی از تیم ها تنگ شده است. همه آنها می توانند بگویند: "ما مدال می خواهیم". همه آنها حق دارند این را بگویند. بنابراین پیش‌بینی اینکه چه کسی قهرمان می‌شود و چه کسی مدال‌آور این مسابقات می‌شود واقعاً دشوار خواهد بود.

منبع: دنیای والیبال

۱۴۰۰/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...