نسخه چاپی

جعفر قادری در گفتگو با نما:

نقش موثر شركت‌های دانش بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی

عکس خبري -نقش موثر شرکت‌هاي دانش بنيان در تحقق اقتصاد مقاومتي

عضو كمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ضمن انتقاد از عدم تحقق اقتصاد مقاومتی در كشور بیان داشت: شركت‌های دانش بنیان می‌توانند در راستای اقتصاد مقاومتی نقش موثری را ایفا كنند.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما، با اشاره به اقدامات مجلس برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: به نظر بنده خیلی در زمینه اقتصاد مقاومتی در کشور کار نشد.

وی تاکید کرد: متاسفانه اقتصاد ما اقتصاد شکننده بوده و مقاومت و تاب‌آوری آن در مقابل شوک‌های داخلی و خارجی قابل قبول و قابل دفاع نیست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: متاسفانه در بخش شوک‌های خارجی، همین تغییرات قیمت نفت می‌تواند برای ما ایجاد مشکل کند بنابراین شاید نیاز باشد که ما بیش از پیش از ظرفیت‌های داخلی پیرو مقاوم سازی اقتصاد داخلی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ماباید برای مقاوم‌سازی اقتصاد چالش‌های پیش روی اقتصاد کشور را مورد ارزیابی قرار دهیم، بیان داشت: یکی از چالش‌ها در این بخش مربوط به تامین انرژی در کشور است؛ لذا ما باید از انرژی‌های خدادادی کشور اعم از انرژی خورشیدی، بادی و گرمایی به درستی استفاده کنیم تا به اصطلاح کم آبی و خشکسالی‌ها تبدیل به مشکلات بزرگ نشود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در بحث آب می‌توانیم بخش عمده‌ای از نیازمان را از آب دریا‌ها تأمین کنیم، تاکید کرد: ما در زمینه‌های آبی آسیب پذیر هستیم و می‌توانیم از این طریق مشکلات داخلی را برطرف سازیم.

نمایندگی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما همچنین باید در عدم وابستگی به درآمد‌های نفتی پیشگام باشیم و به درآمد‌های معدنی تکیه کنیم. البته متاسفانه هنوز در زمینه تحقق درآمد‌های معدنی اقدامات جدی در کشور صورت نگرفته است.

قادری ادامه داد: همچنین ما در بخش پتروشیمی‌ها در حال خام‌فروشی هستیم و در این بخش هم در راستای اقتصاد مقاومتی اقدامات جدی صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در زمینه توجه به شرکت‌های دانش بنیان و حرکت به سمت کاهش فاصله و شکاف تکنولوژی باید اقدامات جدی در کشور صورت گیرد تا ما بتوانیم عقب ماندگی‌ها در این بخش را جبران کنیم.

وی با اشاره به ورود دانش فنی به بخش‌های نظامی گفت: نمود این مسئله در بخش‌های هوافضا و موضوعات هسته‌ای قابل مشاهده است و ما باید در همه حوزه‌ها این سطح از تکنولوژی را مد نظر قرار دهیم.

قادری با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان باید در کشور جان بگیرند، تاکید کرد: این شرکت‌ها می‌توانند در راستای اقتصاد مقاومتی نقش موثری را ایفا کنند همچنین ما باید موانع تامین مالی زیرساخت‌های کشور را از میان برداریم.

وی با بیان اینکه ما باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ریسک تولید را کاهش دهیم، گفت: مسئولین باید به سرعت قوانین مربوط به تسهیل فضای کسب و کار را اجرایی کنند.

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...