نسخه چاپی

ساماندهی و مدیریت رمزارزها می تواند به اقتصاد كشور كمك كند

عکس خبري -ساماندهي و مديريت رمزارزها مي تواند به اقتصاد کشور کمک کند

رییس كمیسیون اقتصادی مجلس با تاكید بر اهمیت ساماندهی رمزارزها در كشور گفت: این حوزه هم در شرایط تحریمی و هم عادی، می تواند به اقتصاد كشور كمك كند.

به گزارش نما،‌ محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به برنامه های بانک مرکزی برای انتشار رمزارز ملی به صورت آزمایشی، گفت: در سالهای اخیر تلاش زیادی صورت گرفته تا به مسئولان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی توضیح دهیم ظرفیتی که می تواند در اقتصاد کشور برای استفاده از رمزارزها ایجاد بشود، قابل توجه است. البته به دلایل مختلف، در سالهای گذشته بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، ورود جدی به این موضوع نداشتند اما خوشبختانه در دولت سیزدهم، در اولین نشست کمیسیون اقتصادی مجلس با رییس کل جدید بانک مرکزی در خصوص رمزارزها نیز مباحثی مطرح و بیان شد که اعتقاد کمیسیون اقتصادی این است که رمزارزها هم در شرایط تحریمی و هم عادی، می توانند به اقتصاد کشور کمک کنند.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: پیشنهاد رییس کل بانک مرکزی این بود که ابتدا به صورت آزمایشی، موضوع رمزارز ملی مطرح شود که در این راستا کمیته مشترکی بین کمیسیون و بانک مرکزی تشکیل شده تا قانون رمزارز که هم اکنون در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است، سریعتر به جمع بندی برسد که در این میان، نظر بانک مرکزی بسیار مهم است. مسئولان سابق بانک مرکزی از ورود به مسئله رمزارز و ساماندهی این حوزه استنکاف می کردند حال اینکه که ارزهای دیجیتال، پدیده ای است که پیرامون ما را فرا گرفته است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: با کتمان رمزارزها، مشکلات موجود در خصوص نحوه مواجهه با آن در اقتصاد ایران حل نمی شود بلکه باید آن را مدیریت و از نقاط قوت آن استفاده کرد. با ورود مجلس به این مسئله، خوشبختانه بانک مرکزی نیز با مجلس همراهی کرده و ما نیز از این همراهی خرسند هستیم.
منبع: ایسنا

۱۴۰۰/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...