نسخه چاپی

بررسی پیامدهای اعدام‌ با مواد كُشنده در دادگاه اوكلاهاما

بررسي پيامدهاي اعدام‌ با مواد کُشنده در دادگاه اوکلاهاما

اعدام با تزریق مواد كشنده در ایالت اوكلاهما آمریكا به چالشی حقوقی منجر شده است.

به گزارش نما ، رسانه‎ های آمریکایی می‎گویند که محاکمه‌ای فدرال برای بررسی «شکنجه» بودن روش‌های اعدام در ایالت «اوکلاهما» آمریکا آغاز شده است.

 

به گزارش «ایندیپندنت»، منتقدان اعدام در ایالت «اوکلاهما» می‌گویند که این ایالت سابقه اجرای اعدام‌های دردناک و ناموفق را دارد؛ به همین دلیل محاکمه‌ای فدرال برای بررسی این موضوع در ایالت مذکور آغاز شده تا این موضوع را مشخص کند که آیا فرآیند تزریق مرگبار این ایالت برای اعدام‌ها بر اساس قانون است یا خیر.

 

محکومان به اعدام در این ایالت می‌گویند که مواد شیمیایی ترکیبی این ایالت برای اعدام، زندانیان را به حدی بیهوش نمی‌کند که درد را احساس نکنند.

 

در واقع آن‌ها هنگام اجرای حکم اعدام، هوشیار هستند و دو حس سوختن و غرق شدن را تجربه می‌کنند.

 

یک وکیل مدافع نیز در این رابطه، می‎گوید که پروتکل تزریق مرگبار ایالت «اوکلاهما» نمی‌تواند تضمین کند که اعدام‌ها ایمن و قانونی هستند.

 

شواهد به دست آمده متعدد نشان می‌دهند که زندانیان در طول فرآیند اعدام دچار اِدِم ریوی (وضعیتی که در آن ریه‌ها پر از آب می‌شود)، می‌شوند.

این محاکمه در حالی برگزار می‌شود که «اوکلاهما» یکی از پرکارترین اتاق‌های اعدام نژادپرستانه در سراسر آمریکا تا سال ۲۰۱۵ داشت.

 

«اوکلاهما» از سال ۲۰۱۵ و پس از رسوایی‌های پی در پی در اتاق مرگ از جمله تزریق داروی نامناسب برای اجرای اعدام، این روند را موقتا متوقف کرد.

میزان 

۱۴۰۰/۱۲/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...