نسخه چاپی

دانش‌آموزان باید 5 روز در هفته به مدرسه بروند/ نحوه حضور محصلان با شورای مدرسه است

عکس خبري -دانش‌آموزان بايد 5 روز در هفته به مدرسه بروند/ نحوه حضور محصلان با شوراي مدرسه است

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: تأكید ما این است كه همه دانش‌آموزان در ۵ روز هفته امكان استفاده از آموزش‌های حضوری را در مدارس داشته باشند.

به گزارش نما، صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص نکاتی که باید در خصوص سلامت دانش‌آموزان در مدارس رعایت شود، اظهار کرد: کماکان در مدارس نسبت به رعایت مراقبت‌های بهداشتی تأکید داریم.

وی با تأکید بر اینکه حتما باید مراقبت‌های بهداشتی انجام شود، ادامه داد: بر رعایت بهداشت فردی دانش‌آموز، بهداشت محیط مدرسه و کلاس، ضدعفونی کردن سطوح، زدن ماسک برای دانش‌آموزان و رعایت تهویه کلاسی تأکید خاص داریم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ستاد ملی کرونا تأکید دارد که آموزش حضوری دانش‌آموزان باید به صورت کامل انجام شود، گفت: در حدود ۲۳ تا ۲۵ درصد کلاس‌های درس، تعداد دانش‌آموزان در حدی هست که نتوان فاصله یک و نیم متر را رعایت کرد لذا خیلی تأکید جدی بر رعایت فاصله اجتماعی نداشتیم اما توصیه ما این است که نسبت به رعایت مسائل بهداشتی توجه شود و فاصله‌ اجتماعی به‌گونه‌ای باشد که پروتکل‌ها و مراقبت‌ها رعایت شود.

وی تصریح کرد: این موضوع را به شورای مدرسه سپردیم و این امکان را دارند که از ظرفیت نمازخانه، سالن کتابخانه یا فضاهای دیگر برای آموزش دانش‌آموزان استفاده کنند.

*امکان تعدیل ساعت کلاسی و ساعت حضور دانش‌آموزان در کلاس درس وجود دارد

ستاری‌فرد با بیان اینکه برنامه تقویم آموزشی مدرسه و کلاس‌ها در اختیار و جزو صلاحیت‌های مدرسه است، افزود: مدرسه این امکان را دارد با توجه به اینکه در زمان ماه مبارک رمضان هستیم نسبت به هماهنگی زمان حضور دانش‌آموزان اقدام کند و امکان تعدیل ساعت کلاسی و ساعت حضور دانش‌آموزان در کلاس درس وجود دارد.

وی ادامه داد: تأکید ستاد ملی کرونا این بود که دانش‌آموزان به صورت حضوری و روزانه در کلاس‌ها حضور پیدا کنند و تأکید ما این است که همه دانش‌آموزان در ۵ روز هفته امکان استفاده از آموزش‌های حضوری را در مدارس داشته باشند اما برنامه‌ریزی برای رعایت پروتکل‌ها و نحوه حضور دانش‌آموزان جزو اختیارات شورای مدرسه است.

منبع: فارس

۱۴۰۱/۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...