نسخه چاپی

قرار گرفتن طرح ساماندهی كاركنان دولت در دستوركار جلسات مجلس / امضاهای طلایی برای استخدام حذف می‌شود

عکس خبري -قرار گرفتن طرح ساماندهي کارکنان دولت در دستورکار جلسات مجلس / امضاهاي طلايي براي استخدام حذف مي‌شود

رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس از در دستوركار قرار گرفتن بررسی طرح ساماندهی كاركنان دولت در جلسات علنی خبر داد.

به گزارش نما، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت، اظهار کرد: هیئت رئیسه طرح ساماندهی کارکنان دولت را در نوبت دستورکار جلسات علنی قرار داده و این طرح به زودی در جلسه علنی ارزیابی می‌شود.

وی درباره لزوم ساماندهی کارکنان دولت، اظهار کرد: در حال حاضر چندین نوع قرارداد درباره وضعیت به کارگیری کارکنان دولت وجود دارد که لازم است این قراردادها ساماندهی شوند که با تصویب و اجرای درست طرح مذکور این وضعیت ساماندهی خواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مقدمه پرداخت حقوق عادلانه، ساماندهی کارکنان دولت است، افزود: با تصویب و اجرای طرح مذکور قرار است سازوکار لازم برای حذف امضاهای طلایی استخدام، حذف رانت، فساد، روابط ناسالم استخدامی و در نهایت ایجاد عدالت استخدامی با نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد شرکت‌های وابسته به دولت، تهیه و اجرا شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه بر اساس این طرح شرکت‌های واسطه تحت عنوان شرکت‌های خدماتی که بین کارکنان شرکتی، حجمی، پروژه‌ای و ساعتی و بخش‌هایی که نیاز به این کارکنان دارند حذف می‌شوند، افزود: برخی شرکت‌ها به دلیل سوءمدیریت و نبود نظارت صحیح، سودهای هنگفتی از آن خود کرده‌اند در حالی که این پول‌های هنگفت باید به کارکنان شرکتی می‌رسید.

نماینده گرمی در مجلس با بیان اینکه طرح ساماندهی کارکنان دولت در ۹ ماده و ۱۰ تبصره با اکثریت آرا در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده، تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع و تقاضای نمایندگان از هیئت رئیسه برای اولویت بررسی این طرح ، طرح مذکور در دستورکار جلسه علنی قرار دارد و به زودی در سحن علنی بررسی می‌شود.

۱۷۰ تن از نمایندگان در نامه‌ای به هیئت رئیسه قوه مقننه خواستار اولویت در بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت شده‌اند.

منبع: تسنیم

۱۴۰۱/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...