نسخه چاپی

قالیباف در پاسخ به نوری‌قزلچه:

نمایندگان محدودیتی برای انجام تحقیق و تفحص ندارند

عکس خبري -نمايندگان محدوديتي براي انجام تحقيق و تفحص ندارند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در خصوص هر موضوعی می‌تواند تحقیق و تفحص انجام دهد و محدودیتی برای انجام تحقیق و تفحص‌ها وجود ندارد.


به گزارش نما، غلامرضا نوری قزلجه در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۳۰ فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: در قوانین و آیین نامه داخلی مجلس این موضوع نیامده است که مجلس مجوز تحقیق و تفحص از نهادهای خصوصی را تا کجا دارد؟
وی بیان کرد: به نظر می‌رسد که تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی ایران نمی‌تواند موضوعیت داشته باشد، بلکه می‌توان از وزارت صمت که وظیفه نظارتی در این حوزه را بر عهده دارد، تحقیق و تفحص کرد.

نوری قزلجه تصریح کرد: تاکنون حدود ۳۰۰ درخواست تحقیق و تفحص در این مجلس طرح شده که حدود ۲۷۳ مورد جهت رسیدگی به صحن ارجاع شده و ۲۳ مورد نیز مصوب شده است. تجارب گذشته نیز نشان می‌دهد که این تحقیق و تفحص‌ها به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی صراحتاً تاکید داشته که حق نمایندگان است تا تحقیق و تفحص در هر یک از امور را انجام دهند.

وی تاکید کرد: مجلس در خصوص هر موضوعی می‌تواند تحقیق و تفحص انجام دهد. محدودیت و حصری نه در آیین نامه مجلس و نه در قانون اساسی برای انجام تحقیق و تفحص‌ها وجود ندارد.

۱۴۰۱/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...