نسخه چاپی

بهادری جهرمی در نشست خبری:

دولت درصدد تقویت اشتغال و كارآفرینی است/ ۷۰ زمینه همكاری بین ایران و قطر در زمینه جام جهانی در دستور كار است

عکس خبري -دولت درصدد تقويت اشتغال و کارآفريني است/ ?? زمينه همکاري بين ايران و قطر در زمينه جام جهاني در دستور کار است

سخنگوی دولت دولت با اشاره به جلسات دولت درباره جام جهانی فوتبال گفت: ۷۰ زمینه همكاری بین ایران و قطر در دستور كار است كه یكی از این موارد ایجاد زیرساخت های میزبانی در جزایر ایرانی قشم و كیش است.

به گزارش نما، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ۲۹ فروردین سالروز ارتش و عرض تسلیت شهادت حضرت علی (ع)، اظهار داشت: در طول دو هفته گذشته دولت مصوبات متعددی داشت که از جمله آنها پنج آیین نامه تکلیفی پیرامون بودجه ۱۴۰۱ بود. الحمدلله فرایند نگارش بیش از ۴۶ آیین نامه با سرعت در دستور کار قرار دارد و امیدوار هستیم به صورت مستمر شاهد مقررات و آیین نامه‌های بودجه‌ای باشیم.

دولت درصدد تقویت اشتغال و کارآفرینی است

وی عنوان کرد: طرح‌های وزارت اقتصاد و دارایی و مباحث پیرامون جرایم مالیاتی و درآمدهای مالیاتی در دستور کار است و دولت درصدد تقویت اشتغال و کارآفرینی در راستای شعار سال جاری است. طرح‌های بسیاری در این راستا در حال تدوین است. طرح وزارت بهداشت نیز تدوین شده و در کمیسیون تخصصی دولت با قید فوریت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی دولت بیان کرد: طی دو هفته گذشته به مناسبت ماه رمضان دیدارهای پر برکتی با اقشار مختلف مردم و صنوف مختلف داشتند. دیدارهایی صریح و شفاف با گفتگوهای چهره به چهره بوده و همه مطالب مورد نظر عزیزان مطرح شده است. جلسات متعددی با کارآفرینان، کادر درمان، مداحان، مدیران رسانه، طلاب و حوزویان و … برگزار شد و دیدارهای دیگر با فعالان حوزه‌های دیگر نیز در روزهای آتی ادامه خواهد داشت.

بهادری جهرمی گفت: برگزاری جلسات روی زمین مانده شوراهای عالی از دیگر اقدامات دولت است. شورای عالی حج و زیارت پس از مدت‌ها تشکیل جلسه داده است. سفر استانی آتی رئیس جمهور هم به مقصد قزوین طی هفته‌های آتی آغاز خواهد شد.

دولت و مجلس در راستای تکالیف خود تعامل سازنده‌ ای دارند

وی در رابطه با تعامل دولت و مجلس، افزود: دولت و مجلس در راستای تکالیف خود با یکدیگر تعامل سازنده ای دارند. دو روز گذشته جلسه دوستانه و صمیمی میان دولت و مجلس برگزار شد. در همین چارچوب وزرای دولت بدون انقطاع در تعامل با مجلس و حضور در جلسات مجلس هستند. طبیعتاً نگاه مشترک هر دو مجموعه، پیدا کردن راهکار برای حل مشکلات است و اختلاف نظر در این مورد آخری بسیار طبیعی است و امید است در این تعامل‌ها و تبادل نظرها، بتوان گام‌های مثبتی برای حل مشکلات مردم به ویژه گرانی‌ها برداشت.

بحران کم آبی فقط محدود به کشور ما نیست

سخنگوی دولت در رابطه با مشکلات کم آبی و تدابیر دولت برای کاهش این مشکلات تصریح کرد: بحران کم آبی فقط محدود به کشور ما نیست و بحرانی جهانی محسوب می‌شود. حل این بحران هم در سند تحول به طور خاص در قانون بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه قرارگرفته است تا در برنامه‌هایی با سطوح مختلف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دیگری شود.

مدیریت مصرف منابع نیاز به همکاری مردم دارد

وی اضافه کرد: مدیریت مصرف منابع نیاز به همکاری مردم دارد و دولت نیز تدابیری را برای مدیریت این مسئله در دست اقدام دارد و تا کنون ۹ جلسه در این راستا به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شده است. ۴ جلسه پیرامون حوزه آبی زاینده رود برگزار شده است. طرح شیرین سازی و انتقال آب دریا یکی از اصلی ترین طرح‌ها است و پیشرفت‌های فیزیکی قابل توجهی دارد. همزمان سعی می‌شود به تامین آب شرب توجه شود. طرح انتقال آب دریا برای تامین آب صنایع استان یزد نیز یا پیشرفت قابل قبولی در حال انجام است. باید به تکمیل این طرح‌ها و آثار مثبت مدیریت مشترک امیدوار بود.

بهادری جهرمی در رابطه با اقدامات دولت پیرامون تاثیرات جام جهانی در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: پس از سفر رئیس جمهور به قطر دو جلسه به ریاست معاون اول رئیس جمهور با همکاری وزرای مختلف برگزار شده است. تکالیف دستگاه‌ها نیز به آنها ابلاغ شده است و با زمان بندی مشخص در حال پیگیری است. ۷۰ زمینه فعالیت در حوزه جام جهانی احصا شده است و در حال بررسی و پیگیری هستند. الحمدلله با تقسیم کاری که صورت گرفته پیش بینی می‌شود بهره مندی مناسبی از ظرفیت جام جهانی صورت گیرد.

سقف زائران حج تمتع کاهش یافته است

وی در رابطه با سهم اعلام شده مورد پذیرش عربستان برای زیارت حج، بیان کرد: امسال اساساً سقف زائران حج تمتع کاهش یافته است. سهمیه کشور ایران پنج درصد بوده است. طبیعتاً از سوی سازمان حج و زیارت رایزنی‌ها انجام خواهد شد تا تعداد افزایش داشته باشد. تدابیری برای تسهیل و ارزان شدن سفر پیشنهاد شده است که تا نهایی نشدن قابل بیان نیست.

سخنگوی دولت در رابطه با اینکه آیا از سوی دولت ایران رایزنی‌های برای حمایت از مردم فلسطین انجام شده است؟ گفت: متاسفانه ما شاهد سکوت مراجع بین المللی و برخی کشورهای اسلامی هستیم. تماس‌های تلفنی و گفتگوهای مختلفی انجام شده است. رایزنی‌هایی از سوی وزارت امور خارجه انجام شده و نامه‌ای نیز از سوی وزارت امور خارجه در این راستا ارسال شده است.

بهادری جهرمی در رابطه با استیضاح وزرای دولت و مطرح شدن مباحثی پیرامون سهم خواهی از دولت، عنوان کرد: نظارت حق طبیعی مجلس است و دولت نیز صلاحیت‌های قانونی خود را دارد. در کنار تعامل سازنده موجود اختلاف نظر میان دو قوه نیز امری طبیعی است. طبیعتاً برخی از برنامه‌های وزرا در کوتاه مدت نتیجه دیده و برخی از طرح‌ها نیازمند زمان بیشتری برای به نتیجه رسیدن هستند.

ارزیابی عملکرد مدیران در دستور کار جاری دولت است

وی اضافه کرد: ارزیابی عملکرد مدیران در دستور کار جاری دولت همیشه بوده و هست. ارزیابی عملکرد مدیران در سال جدید تقدیم مدیران شده است تا از عملکرد خود آگاه باشند.

سخنگوی دولت در رابطه با سخن رئیس جمهور پیرامون شناسایی عوامل پشت پرده گرانی و تورم گفت: عوامل گرامی و تورم که مشخص است. برای مثال حجم نقدینگی‌ای که به دولت به ارث رسید آثار بسیاری در تورم دارد. بودجه ۱۴۰۱ نیز طبیعتاً احکامی دارد که تورم بر جای می‌گذارد. احکام متعدد دیگری در همین بودجه وجود دارد که آثار تورمی دارد. کسری بودجه سابق نیز بلند مدت است و نیازمند تدابیر برای حل اثرات است. در جلسه رئیس جمهور گزارشی در خصوص مسأله خاصی به صورت خاص در بازار میوه و تره بار ارائه شد و در واکنش به همان گزارش رئیس‌جمهور دستگاه‌های نظارتی را مکلف به شناسایی این عامل اخیر کردند.

۱۴۰۱/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...