نسخه چاپی

سیدمصطفی میرسلیم در دیدار با رییس جمهور:

گرانی‌ها كمر مردم را شكسته ‌است، دهك‌های آسیب‌پذیر باید حمایت شوند

عکس خبري -گراني‌ها کمر مردم را شکسته ‌است، دهک‌هاي آسيب‌پذير بايد حمايت شوند

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی های اخیر گفت: گرانی‌ها كمر مردم را شكسته‌است و دولت قول داده ‌بود با اتكا به سامانه رفاه ایرانیان و در اختیارقراردادن كارت كالابرگ بویژه به دهك‌های آسیب‌پذیر برای تأمین مهمترین كالاهای ضروری به نرخ شهریور ۱۴۰۰ و استفاده از یارانه متناسب با نیازمندی هر دهك، اقدام كند. این اقدام به تاخیر افتاده و باعث تشدید نارضایتی مردم و سوءاستفاده محتكران شده است: مبادا این تاخیرها مردم را عاصی كند.

به گزارش نما مهندس سید مصطفی میرسلیم، رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی دردر نشست هم‌اندیشی با جمعی از فعالان سیاسی با رئیس جمهور گفت:شرائط امروز کشور سخت تر از دوران جنگ تحمیلی نیست؛ آن سختی‌ها را مردم تحمل کردند ولی امروز امید مردم به قوت آن روز نیست و به علاوه، جوسازی‌هایی که معاندان از خارج و منافقان در داخل انجام می‌دهند بر روحیه مردم اثرگذاشته است.

وی با توجه به بی قانونی فضای مجازی افزود:اعمال مدیریت بر فضای مجازی تا کی باید به تاخیر افتد؟ هیچ اقدام مؤثری را قوه مقننه و قوه قضائیه و قوه مجریه انجام نداده‌اند و با این روند و سوء استفاده‌ای که دشمنان و بدخواهان ما از امکانات بی‌در و پیکر فضای مجازی می‌کنند، شاهد پیشبرد طرحهای‌ تخریبی و خسارات گسترده‌ای خواهیم شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی های اخیر تصریح کرد: گرانی‌ها کمر مردم را شکسته‌است و دولت قول داده ‌بود با اتکا به سامانه رفاه ایرانیان و در اختیارقراردادن کارت کالابرگ بویژه به دهک‌های آسیب‌پذیر برای تأمین مهمترین کالاهای ضروری به نرخ شهریور ۱۴۰۰ و استفاده از یارانه متناسب با نیازمندی هر دهک، اقدام کند. این اقدام به تاخیر افتاده و باعث تشدید نارضایتی مردم و سوءاستفاده محتکران شده است: مبادا این تاخیرها مردم را عاصی کند.

میرسلیم با اولویت دانستن تحقق شعار سال گفت: نباید بین گفته‌ها و عملکردها فاصله بیفتد. مقام معظم رهبری نام امسال را تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نهاد تا مشخص شود همه ارکان نظام چگونه برای تحقق این اولویت تدبیرکنند. بعلاوه رئیس محترم جمهوری در سند تحول دولت با اصالت دادن به تولید و ساخت داخلی پیشنهاد خود را آغاز کرده‌اند، اما در عمل می بینیم که تبلیغ برای واردات چیرگی پیدا کرده‌است در حالی که در کشور، سرمایه گذاری‌هایهنگفتی برای تولید داخلی ، بعضا در طرحهایی موسوم به دهه انقلاب انجام گرفته است که حیف است نادیده‌گرفته شود و معطل بماند.

وی افزود: مثلا تصمیم اخیر وزارت راه و شهرسازی برای واردات ۲۰۰ لکوموتیو موجه نیست در حالی که ظرفیت ساخت داخل لوکوموتیو در کشور در حدود ۲۰۰ دستگاه در سال است. وقتی ظرفیت ساخت داخل وجوددارد اجازه دادن به واردات به بهانه جوابگویی به نیازهای کشور، هیچ کمکی به تولید داخلی نمی کند حتی تولیدکنندگان داخلی را مایوس و سرمایه گذاریها را بی‌ثمر می‌کند. واردات مشوق تولید داخلی نیست، برعکس تضعیف کننده آن است و اگر تولید داخلی رشد نکند، باتوجه به مهار نشدن افزایش نقدینگی ، قهرا گرفتار تورم بیشتر و افزایش فشار گرانی بر دهک‌های آسیب‌پذير مردم خواهیم شد.

۱۴۰۱/۲/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...