نسخه چاپی

حاجی‌دلیگانی:

دولت روحانی «ارزپاشی» می‌كرد/ توزیع یارانه عادلانه می‌شود

عکس خبري -دولت روحاني «ارزپاشي» مي‌کرد/ توزيع يارانه عادلانه مي‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مهم‌ترین ضربه اقتصادی دولت روحانی به كشور توزیع بدون حساب و كتاب ارز ترجیحی بود.

به گزارش نما، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به اقدامات مخرب اقتصادی دولت روحانی، اظهار داشت: مهم‌ترین ضربه اقتصادی دولت روحانی به کشور که هنوز هم آثار مخرب آن موجود است، ارزپاشی بود. دولتمردان سابق فقط در یک مرحله بیش از ۲۱ میلیارد دلار ارز ترجیحی را کاملاً بدون حساب و کتاب در اختیار یکسری از افراد قرار دادند و در نهایت هم مشخص نشد این ارز در کجا هزینه شد.

وی بیان کرد: ارز ترجیحی بیشتر از آنکه به دست مردم برسد و تاثیرش را روی سفره آنان بگذارد، نصیب رانت‌خواران شد و آنان از این ظرفیت سوء استفاده کردند و ارز ترجیحی را محلی برای سودآوری خود قرار دادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ریشه مشکلات اقتصادی ما از زمان دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آغاز شد چرا که از آن مقطع، اصول بانک جهانی وارد اقتصاد کشورمان شد. آن سیاست، اقتصاد ما را بیمار کرد و هنوز هم اقتصاد کشورمان برگرفته از آن تفکر لیبرالی و نسخه بانک جهانی اداره می‌شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت روحانی به نوعی ادامه دهنده همان منش دولت هاشمی رفسنجانی بود و باعث شد تورم و نقدینگی کشور به شدت رشد کند.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: مسببان وضع موجود اگر نقد درست و منصفانه از دولت داشته باشند، ایرادی ندارد اما نباید دولت را به جهت آنکه به دنبال رفع اساسی مشکلات اقتصادی است، تخریب کند.

وی اظهار داشت: حدود ۲ هزار، هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور وجود دارد که دولت می‌خواهد آن را به سمت توزیع عادلانه حرکت دهد. اگر این اتفاق محقق شود، بسیار خوب است و مردم هم از آن استقبال می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در هر اقدامی که می‌خواهد انجام دهد باید ۵ گام اساسی را بردارد، گفت: در وهله اول دولت باید برای کاری که می‌خواهد انجام دهد به درستی برنامه‌ریزی کند و در مرحله بعدی باید مسئولان و دست‌اندرکاران آن حوزه به خوبی از سوی دولت توجیه شوند. گام بعدی آن است که مسئله باید برای مردم به درستی تبیین شود. همچنین دولت باید اعتمادسازی کند تا مردم با برنامه دولت همراهی لازم را داشته باشند و گام آخر هم اجرا است که باید برنامه‌های دولت به طور کامل و دقیق عملیاتی شود.
منبع: مهر

۱۴۰۱/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...