نسخه چاپی

وحیدی: خدمات‌رسانی تا پایان رفع مشكلات مناطق سیل‌زده ادامه دارد/ امهال وام‌های كشاورزان خسارت‌دیده به‌مدت ۲سال

عکس خبري -وحيدي: خدمات‌رساني تا پايان رفع مشکلات مناطق سيل‌زده ادامه دارد/ امهال وام‌هاي کشاورزان خسارت‌ديده به‌مدت ?سال

وزیر كشور درباره شایعه افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ، گفت: هیچ قلم كالایی تا قبل از طی مسیر قانونی گران نمی‌شود.

به گزارش نما، احمد وحیدی وزیر کشور صلح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران درباره اینکه گفته می شود مشکلات امنیتی در شهرهای جنوب کشور به ویژه در مناطق نزدیک خوزستان وجود دارد، اظهار داشت: اصلا اینگونه نیست و همه استان‌ها در امنیت کامل هستند. همه چیز عالی، خوب و در امنیت است.

وی با اشاره به تمهیدات وزارت کشور برای جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی، تصریح کرد: بله سیاست‌ها ابلاغ شده و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و استانداران مرزی فعال هستند. با کسانی که به دنبال قاچاق کالا باشند یا بخواهند در کشور کمبود ایجاد کنند، برخورد می‌شود.

وزیر کشور درپاسخ به این سوال که آیا به اتباع خارجی هم یارانه تعلق می‌گیرد؟ گفت: خیر، فعلا در این مرحله تعلق نمی‌گیرد.

وحیدی در رابطه با نگرانی هایی مبنی بر اینکه افزایش قیمت در ۴ قلم اساسی، روی سایر کالاها هم تاثیر بگذارد، خاطرنشان کرد: اولا راجع به اقلام به طور کلی تصمیم‌گیری با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و بعد هم تصمیم با ستاد تنظیم بازار است. ثانیا هیچ مصوبه خاصی در خصوص اقلام خاصی صورت نگرفته و آنچه من گفتم و الان تاکید می‌کنم، هیچ قلمی نمی‌تواند بدون طی این مسیر گران شود.

وی افزود: هر گرانی خارج از این مسیر خلاف مقررات است و سازمان تعزیرات به ویژه با اختیارات جدیدی که کسب کرده با این موضوع برخورد می‌کند. همه باید در چارچوب مقررات رسمی که سازمان حمایت پیشنهاد می‌دهد و ستاد تنظیم مصوب می‌کند، حرکت کنند.

وزیر کشور درخصوص اختیارات جدید سازمان تعزیرات گفت: آنها می‌توانند حد جریمه‌ها را بالاتر ببرند و اجازه بستن جاهایی که تخلف دارند را کسب کردند و می‌توانند پلاکارد بسته شدن بزنند، این اختیارات خوبی است و بازدارندگی بهتری برای کسانی که می‌خواهند تخلف کنند، ایجاد می‌کند.

احمدی در پایان درباره شایعه افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ گفت: هیچ قلم کالایی تا قبل از طی مسیر قانونی گران نمی‌شود.
منبع: مهر

۱۴۰۱/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...