نسخه چاپی

اهدای چفیه رهبر معظم انقلاب به خانواده روحانی شهید در قم

عکس خبري -اهداي چفيه رهبر معظم انقلاب به خانواده روحاني شهيد در قم

در آستانه برگزاری كنگره ملی شهدای روحانی چفیه رهبر معظم انقلاب به خانواده شهید حجت الاسلام والمسلمین تقوی اهدا شد.

به گزارش نما، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی‌بن ابی طالب (ع) و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی، در منزل شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی تقوی حضور یافته و با خانواده این شهید والامقام دیدار کرد.

حجت‌الاسلام سعید روستا آزاد معاون دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام ناظمی معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این دیدار حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری در این دیدار با اشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانی در استان قم گفت: بیشترین شهید در بین اقشار به روحانیت اختصاص دارد و استان قم با برگزاری مراسم اصلی کنگره میزبان ۳۱ استان کشور خواهد بود و این کنگره در چهارم خرداد در مصلای قدس برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای کنگره پیش‌بینی شده است، گفت: همایش‌های تخصصی با مشارکت مجموعه‌های مختلف برگزار خواهد شد که یکی از این برنامه‌ها یادواره واعظان در ۲۸ اردیبهشت‌ماه است که به همت دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

اکبری از برگزاری یادواره شهدای عزیز اتباع و برون مرزی یاد کرد و گفت: از جمله برنامه‌های کنگره یادواره شهدای روحانی مدرسه فیضیه و و یادواره شهدای مرکز فقهی ائمه اطهار است که به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه ۶۵ مدرسه شاخص نیز برنامه‌های مختلف فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، گفت: جانبازان بالای ۷۰ درصد از چهار استان به مشهد اعزام می‌شوند و جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم نیز در کرمان همایشی را خواهند داشت؛ آزادگان نیز در قزوین و فرماندهان دوران جنگ در خوزستان گردهم خواهند آمد.

اکبری با بیان اینکه روز چهارم خرداد برنامه اصلی در قم دنبال می‌شود، گفت: کنگره ملی شهدای روحانی به علت وضعیت کرونایی دو سال تاخیر داشته و امسال قرار است در چهارم خردادماه برگزار شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم گفت: شهادت جایگاهی دارد که ائمه اطهار (ع) نیز از خداوند متعال رسیدن به این جایگاه را طلب می‌کردند؛ امروز هم شهیدان زنده هستند و توسط پروردگار روزی دریافت می‌کنند.

در پایان این دیدار، چفیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به خانواده شهید تقوی اهدا شد.

منبع:خبر بسیج

۱۴۰۱/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...