نسخه چاپی

نامه پورابراهیمی به رئیسی درباره دهك بندی/فردا؛ جلسه ویژه كمیسیون اقتصادی با عبدالملكی

عکس خبري -نامه پورابراهيمي به رئيسي درباره دهک بندي/فردا؛ جلسه ويژه کميسيون اقتصادي با عبدالملکي

رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس از ارسال نامه خود به رئیس جمهور درباره دهكبندی‌ها خبر داد.

به گزارش نما، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از جلسه ویژه این کمسیون در روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه با آقای حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

وی افزود: قرار است در این جلسه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وضعیت دهک‌بندی‌ در حوزه اقتصادی کشورکه موجب نارضایتی در سطح جامع شده بررسی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از ارسال نامه خود خطاب به آیت الله رئیسی، رئیس جمهور خبر داد و گفت: موضوع این نامه نیز دهک‌بندی‌های انجام شده، است.

پورابراهیمی با اشاره به اشکالات در پایگاه اطلاعاتی رفاه ایرانیان، اظهار کرد: سامانه مذکور ، نیاز به بازنگری جدی در نحوه اخذ اطلاعات، به روزرسانی داده‌های موجود و محاسبه دهک‌ها دارد؛ لذا بازنگری در نحوه اخذ اطلاعات و محاسبه دهک ها در این پایگاه یکی از موارد ضروریست.

نماینده کرمان در مجلس با بیان اینکه بررسی‌های میدانی در مناطق مختلف کشور حاکی از این است جمعیت زیادی از افراد واجد شرایط در مناطق روستایی و عشایری و برخی از گروه‌ها مانند کارگران، بازنشستگان و کارمندان از دریافت یارانه حذف شده اند، گفت: ادامه وضعیت کنونی مشکلات خاصی برای جامعه هدف جهت دریافت یارانه کالاهای اساسی ایجاد کرده است.

پورابراهیمی اضافه کرد: همچنین در چند سال اخیر امکان اصلاح اطلاعات خانوارهای نیازمند به دریافت یارانه در سامانه هدفمندی یارانه‌ها وجود نداشته و این سامانه یک طرفه بوده، لذا باید سامانه به نحوی طراحی شود که همزمان امکان اضافه شدن خانوارها وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه معیارهای ارزیابی دهک دهم بیانگر آن است که حدود ۵۰ درصد از جامعه هدف در این دهک بسیار نزدیک به دهک نهم است، گفت: بنابراین پیشنهاد این است به ۹۵ درصد جمعیت یارانه کالاهای اساسی پرداخت شود که این امر موجب جلب رضایت بیشتر مردم خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان بیان کرد: از رییس جمهور می خواهیم کارگروه ویژه‌ای با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های مربوطه و سازمان برنامه و بودجه تشکیل و اقدامات فوری برای ساماندهی افراد مشمول دریافت یارانه برای جلوگیری از نارضایتی در کشور انجام دهند.
منبع: تسنیم

۱۴۰۱/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...