نسخه چاپی

هشدار كارشناس حقوقی نسبت به تحركات برای تعلیق فوتبال و درخواست از سران سه قوه

عکس خبري -هشدار کارشناس حقوقي نسبت به تحرکات براي تعليق فوتبال و درخواست از سران سه قوه

كارشناس حقوقی ضمن انتقاد از رفتار مدیریت قبلی فدراسیون فوتبال نسبت به تحركات اخیر برای تعلیق فوتبال ایران هشدار داد.

به گزارش نما، صادق رئیسی‌کیا مدیرعامل پیشین باشگاه راه‌آهن و کارشناس حقوقی با توجه به اتفاقات اخیر فدراسیون فوتبال، یادداشتی در اختیار قرار داد که عیناً در زیر می‌خوانید.

جناب آقای حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای محسنی اژه‌ای

ریاست محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای قالیباف

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

پس از آنکه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، رئیس فدراسیون فوتبال را به دلیل موارد متعددی از نقض و یا عدم اجرای اساسنامه فدراسیون فوتبال، به طور موقت‌، عزل نمود و در حالی که اکنون که در آستانه برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای رسیدگی به پرونده عزل موقت ایشان هستیم ایشان که با وعده شفافیت حداکثری و کسب درآمد و تامین منابع مالی از محل ظرفیت‌های اقتصادی فوتبال در این مسند قرار گرفت به همراه عده معدودی از افراد (به ویژه افرادی که آنها نیز در انعقاد قرارداد بسیار زیانبار با ویلموتس، نقش مهم داشته‌اند) در تلاش هستند نقض گسترده اساسنامه فدراسیون فوتبال و عدم انجام وظایف اساسنامه‌ای و ناتوانی‌شان در به فعلیت رساندن ظرفیت‌های اقتصادی و ایجاد درآمد برای فدراسیون فوتبال را پشت موفقیت تیم ملی فوتبال در راهیابی به جام جهانی قطر پنهان کنند و به جای آنکه پاسخگوی نابسامانی‌های ناشی از ناتوانی خود در اداره فدراسیون فوتبال باشند ژست تهاجمی گرفته و خود را در نقش مدعی، فعال کرده‌اند و بعضا هم به زبان آوردن احتمال تعلیق فدراسیون فوتبال، در حقیقت به نوعی، تهدید هم می‌کنند.

جناب آقای رئیس جمهور

اهالی ورزش و فوتبال و مردم به خوبی می‌دانند که اختصاص ده‌ها میلیارد تومان از بودجه و منابع به وسیله دولت بود که راهیابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی قطر را موجب شد.
در بعضی از فدراسیون‌های ورزشی کشور سال‌هاست رسوم ناهنجار و ناصوابی علیه مردم و دولت و منافع ملی، شکل گرفته بدین ترتیب که عده‌ای از مدیران فدراسیون نشین، ناتوانی خود در مدیریت و عجز در تحقق ظرفیت‌های اقتصادی ورزش و تامین منابع مالی از محل ورزش را پشت کسب یک مدال یا پشت شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی یا پشت راهیابی تیم به جام جهانی و....پنهان می‌کنند. ناتوانی خود در بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی ورزش را با دریافت بودجه از دولت (به بهانه کسب مدال و شرکت در مسابقات و...) پنهان می‌کنند.

این رسم ناصواب در بعضی از فدراسیون‌های ورزشی ما وجود دارد که از یک سو، وقتی بودجه و پول می‌خواهند انتظارات مردم از خود را متوجه دولت‌ها می‌کنند و هزینه فعالیت خود را از محل بودجه عمومی و حمایت‌های دولت ، تامین می‌کنند و از سوی دیگر ، هنگامی که نوبت به پاسخگویی در قبال چگونگی مصرف بودجه و میزان کارآمدی در مدیریت می‌رسد فدراسیون را تبدیل به استحکاماتی برای تهدید دولت به تعلیق و ... می‌نمایند.

در حالی که دولت، خود و شرکت‌های وابسته به خود را در مسیر شفافیت قرار داده است و صورت‌های مالی بنگاه‌های وابسته به خود را افشا می‌کند چرا فدراسیون‌های ورزشی از جمله فوتبال و سازمان لیگ فوتبال ایران نباید شفافیت مالی و اطلاعاتی خود را به معرض نمایش بگذارد؟ چرا دولت باید به فدراسیون‌های ورزشی که شفافیت مالی و اطلاعاتی ندارند از محل بودجه عمومی کمک کند؟

جناب آقای رئیس جمهور

لطفاً به وزیر محترم ورزش و جوانان و سازمان برنامه و بودجه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و به همه دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ فرمایید تحت هیچ عنوان حتی یک ریال هم به فدراسیونی که شفافیت مالی و اطلاعاتی ندارد کمک نکنند. لطفاً به شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی و عمومی ابلاغ فرمایید حتی در نقش حامی مالی و اسپانسر هم به حمایت از فدراسیونی که شفافیت مالی و اطلاعاتی ندارد نپردازند.

فدراسیون‌های ورزشی ما باید یک نظام حقوقی و مالی دقیق و پاسخگو داشته باشند به نحوی که اگر یک مدیر فدراسیون، خلاف اساسنامه عمل کرد یا منابع فدراسیون را هدر داد نظامات قضایی و حسابرسی داخل همان فدراسیون آن مدیر را از فعالیت در آن رشته ورزشی محروم سازد و به علاوه با تشکیل پرونده لازم بدنبال مطالبه خسارت از مدیر متخلف باشند. لطفاً به وزیر محترم ورزش و جوانان ابلاغ فرمایید اگر فدراسیونی، چنین نظام حقوقی و مالی ندارد آن فدراسیون را از شمول هرگونه حمایت دولت خارج کند.

جناب آقای محسنی اژه‌ای
ریاست محترم قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران

لطفاً به سازمان بازرسی کل کشور ماموریت بدهید نحوه مصرف وجوه دولتی و عمومی اختصاص یافته به همه فدراسیون‌ها به ویژه فدراسیون‌ فوتبال به ویژه در دوره مدیریت کنونی و دوره مدیریت قبلی که منجر به انعقاد قرارداد زیانبار با ویلموتس گردید، مورد بررسی دقیق قرار گیرد و گزارش آن در مواردی که قابل انتشار است برای آگاهی مردم منتشر شود. لطفاً اصرار داشته باشید که در زمان مقرر، رسیدگی به پرونده کسانی که دست اندرکار انعقاد قرارداد با ویلموتس بودند با جدیت و البته با رعایت همه جوانب امر صورت گیرد. اگر چنین اقداماتی صورت گیرد شاهد تکرار این رفتارهای ناصواب و ادامه این وضعیت نابسامان در بعضی از فدراسیون های ورزشی نخواهیم بود.

جناب آقای قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

لطفاً اجازه ندهید از طریق قانون بودجه یا از طریق منابع و بودجه‌های در اختیارات دولت و مجلس و دستگاه‌های عمومی به فدراسیون های ورزشی که شفافیت مالی و اطلاعاتی ندارند و صورت‌های مالی تایید شده و گزارش حسابرسی معتبر از رفتار مالی آنان وجود ندارد حتی در حد یک ریال یا حتی در مقام اسپانسر و حامی مالی، کمکی صورت بگیرد.

لطفاً به دیوان محاسبات کشور ماموریت بدهید نحوه مصرف بودجه و کمک‌های دولتی به فدراسیون‌های ورزشی و به ویژه فدراسیون فوتبال در دوره کنونی و دوره قبلی مدیریت، رسیدگی دقیق شود و گزارش آن برای مردم منتشر شود.
منبع: تسنیم

۱۴۰۱/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...