نسخه چاپی

لبنانی ها در مسیر آرامش...

شكست عملیات روانی علیه مقاومت

عکس خبري -شکست عمليات رواني عليه مقاومت

مقبولیت جریان وابسته به غرب به دلیل عملكرد ضعیف آنها در دوره های گذشته، كه شرایط اسفناك اقتصادی را برای مردم این كشور قم زد از نظر مردم مورد پذیرش نیست و افكار عمومی این كشور، روی كار آمدن مجدد این چهره‌ها درا ر مناصب حكومتی تحمل نمی كنند بنابراین مقاومت همچنان گزینه اول لبنانی‌ها برای آینده این كشور است.

صادق رخ فرد-به گزارش نما ، انتخابات پارلمانی لبنان در تاریخ مشخص و قانونی خود و توسط دولت ائتلافی طوایف یعنی دولت «نجیب میقاتی» برگزار شد، این در حالی بود که برخی کشورها همچون آمریکا و عربستان به دنبال عدم برگزاری این انتخابات در تاریخ مقرر بودند؛ آنها به دنبال این بودند تا با توجه به عدم برگزاری انتخابات، پارلمان و دولت هم تشکیل نشود و این موضوع شرایط سیاسی لبنان را با پیچیدگی هایی رو به رو کند، اما با پافشاری جریان مقاومت و مسئولان اجرایی لبنان بر انجام گرفتن انتخابات در تاریخ مقرر خود، آمریکا از سعد حریری که از جمله چهره های غرب گرای این کشور بود خواست تا انتخابات را تحریم کند. آمریکا از تحریم انتخابات دو هدف را دنبال می کرد اول، می دانست که جریان مقاومت با میزان مقبولیتی که در نزد مردم دارد به احتمال زیاد اکثر آراء را به خود اختصاص خواهد داد. بنابراین سعی کرد با کلید زدن سناریوی تحریم از میزان مشارکت مردم در انتخابات بکاهد و در نهایت این گزینه را مطرح کند که انتخابات را به واسطه ی مشارکت کم مردمی مورد پذیرش نیست و شرایط کشور را به اغتشاش و درگیری بکشاند .

 دومین هدف این بود که مشروعیت دولت برآمده از این پارلمان را زیر سوال ببرد و از این موضوع برای عدم تشکیل دولت و سقوط آن در آینده استفاده کند کشورهای مداخله جو همچون آمریکا، عربستان و فرانسه برای تکمیل پروژه ی خود اقدام به جهت دهی افکار عمومی علیه گروه های مقاومت به ویژه حزب الله لبنان کردند و تا توانستند هجمه های رسانه ای و تبلیغاتی علیه حزب الله و گروه های مقاومت و جریان های مرتبط با این گروه را شدت بخشیدند ، در نهایت مقاومت لبنان و یارانش موفق شدند ۶۲ کرسی را از آنِ خود کنند و عملاً حد نصف بعلاوه یک که در پارلمان قبلی با تعداد کرسی حدود ۷۱ تأمین شده بود را از دست داده‌اند. البته این به‌معنای آن نیست که طرف مقابل توانسته است این حد را کسب کند.. بنابراین ادعای رسانه‌های مخالف مقاومت مبنی‌بر شکست حزب‌الله در انتخابات، در امتداد همان عملیات‌های روانی قبل و حین انتخابات است و ردی در واقعیت ندارد. رئیس حزب التیار الوطنی الحر لبنان، نزدیک به حزب‌الله با بیان اینکه این حزب در انتخابات موفق ظاهر شده و دارای یک فراکسیون بزرگ پارلمانی خواهد بود، گفت: «مبارزه انتخاباتی در لبنان در واقع مبارزه با آمریکا و اسرائیل است" آمریکا و رژیم صهیونیستی تمامی تلاش خود را به کار بردند تا به هر نحوی شده حزب‌الله را از قدرت در لبنان کنار بزنند و برنامه‌های مخرب خود را در این کشور به پیش ببرند، اما حزب‌الله با همه توان در برابر دشمنان خارجی ایستاد و اجازه مانور به آن‌ها نداد. با توجه به اینکه جریان غرب در حذف مقاومت از انتخابات لبنان ناکام بود حال تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا پارلمانی همسو با خود و در نهایت دولتی وابسته با روی کار آوردن عوامل داخلیش تشکیل دهد. اما آنچه که مسلم است این است که رویکرد مردم به نفع جریان مقاومت است وانگهی مقبولیت جریان وابسته به غرب به دلیل عملکرد ضعیف آنها در دوره های گذشته، که شرایط اسفناک اقتصادی را برای مردم این کشور قم زد از نظر مردم مورد پذیرش نیست و افکار عمومی این کشور، روی کار آمدن مجدد این چهره‌ها درا در مناصب حکومتی تحمل نمی کنند بنابراین مقاومت همچنان گزینه اول لبنانی‌ها برای آینده این کشور است. مقامات حزب‌الله با بیان اینکه آمریکا و متحدانش عامل اصلی بی‌ثباتی در لبنان هستند، گفته‌اند پس از انتخابات به روش دیگری با دشمنان مقابله خواهد کرد. 

۱۴۰۱/۲/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...