نسخه چاپی

تاریخچه دیدارهای متقابل رئال مادرید و لیورپول/ فینالی از جنس انتقام

عکس خبري -تاريخچه ديدارهاي متقابل رئال مادريد و ليورپول/ فينالي از جنس انتقام

امشب دو تیم رئال مادرید و لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می‌روند تا سی‌امین قهرمان اروپا در فرمت جدید مشخص شود.

به گزارش نما به نقل از مشرق _ امشب رئال مادرید و لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه در ورزشگاه استادو فرانس پاریس به مصاف هم می‌روند تا تکلیف این دوره قهرمان اروپا مشخص شود.

این دو تیم از تیم‌های با اصالت لیگ قهرمانان اروپا هستند. رئال مادرید با ۱۳ عنوان قهرمانی پر افتخارترین تیم لیگ قهرمانان شناخته می‌شود و لیورپول با ۶ عنوان قهرمانی، با پیروزی در این دیدار به دنبال رسیدن به رکورد قهرمانی‌های میلان در لیگ قهرمانان است تا خود را پس از رئال به عنوان پر افتخارترین تیم اروپا معرفی کند.
به همین بهانه به سراغ دیدارهای رودرروی این دو تیم پس از فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا رفته‌ایم تا ببینم کفه ترازوی دیدارها به کدام سمت سنگینی می‌کند.

این دو تیم از سال ۲۰۰۹ در هفت دیدار در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند که سهم لیورپول ۲ پیروزی و سهم رئال ۴ پیروزی بوده و یک دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

سال ۲۰۰۹ پس از صعود هر دو تیم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک هشتم نهایی، به مصاف هم رفتند که لیورپول موفق شد در مجموع رفت و برگشت با ۵ گل رئال مادرید را شکست دهد. دیدار رفت این دو تیم یک بر صفر و دیدار برگشت با نتیجه چهار بر صفر به نفع لیورپول به پایان رسید.

در سال ۲۰۱۴ پس از قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان و همگروه شدن رئال‌مادرید و لیورپول، همه هواداران و بازیکنان رئال مادرید به فکر انتقام گرفتن از لیورپول بودند. از طرف دیگر بازیکنان لیورپول برای تکرار برتری خود برابر رئال به میدان آمدند ولی عملکرد آنها به نحوی نبود که بتوانند این برتری را تکرار کنند. آنها نه تنها در دو بازی رفت و برگشت به ترتیب با ۳ و ۱ گل شکست خوردند، بلکه نتوانستد در ادامه از گروه خود صعود کنند و به عنوان تیم سوم از دور مسابقات کنار رفتند.

شرایط در سال ۲۰۱۸ با همه دیدارهای رئال و لیورپول به کلی متفاوت بود. این بار این دو تیم در فینال لیگ قهرمانان روبروی هم قرار گرفتند. رئال مادرید که پیش از فینال در دو فینال قبل موفق به فتح جام قهرمانی شده بود، در این دیدار هم به دنبال سومین جام پیاپی خود در اروپا بود. از طرف دیگر لیورپول که با هدایت یورگن کلوپ جان دوباره‌ای گرفته بود به دنبال پایان دادن به سلطه رئال بود ولی در نهایت این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ به سود رئال مادرید تمام شد تا روزهای خوب زیدان همچنان ادامه داشته باشد.
بی شک یکی از حساس ترین بازی های فصل گذشته (سال ۲۰۲۱) لیگ قهرمانان میان لیورپول و رئال مادرید در یک چهارم نهایی اتفاق افتاد. با وجود قهرمانی لیورپول در فینال ۲۰۱۹ باز هم قرمزهای آنفیلد بابت شکست فینال ۲۰۱۸، از رئال دل خوشی نداشتند. آنها برای شکست رئال همه تلاش خود را کردند ولی باز هم موفق به شکست این تیم نشدند. آنها در دیدار رفت در خانه رئال مادرید بازی را با نتیجه ۳ بر یک واگذار کردند. در بازی برگشت در آنفیلد، هرجه زدند به در بسته خوردند و قفل دروازه رئال شکسته نشد. این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا باز هم لک لک های لیورپول نتوانند انتقام فینال ۲۰۱۸ را بگیرند.

می توان گفت که فینال امشب، یکی از حساس‌ترین بازی‌های این دو تیم در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است. کهکشانی‌ها پس از سه سال ناکامی در لیگ قهرمانان به دنبال بازگشت به مسیر موفقیت هستند. همچنین قرمزهای بندر لیورپول که هنوز هم به خاطر فینال ۲۰۱۸ از رئالی‌ها کینه به دل دارند، به دنبال گرفتن انتقام هستند. لیورپول برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا از سد تیم‌های اینتر، بنفیکا و ویارئال عبور کرد و در طرف دیگر رئال با گذشتن از سد پاریسن ژرمن، چلسی و منچسترسیتی خود را به فینال رسید. عملکرد درخشان دو تیم در این فصل لیگ کشورهایشان و لیگ قهرمانان اروپا نوید یک فینال هیجان انگیز را می دهد. امسال لیورپول با یک امتیاز اختلاف نسبت به منچسترسیتی در لیگ برتر با ۹۲ امتیاز دوم و رئال مادرید با ۸۶ امتیاز قهرمان لالیگا شد.

ناگفته نماند پیش از این لیورپول در فینال جام باشگاههای اروپا ۱۹۸۱ موفق به شکست رئال مادرید شده بود. پس از آن شکست، کهکشانی‌ها در هیچ یک از دیدارهای فینال بازنده نبوده‌اند.

۱۴۰۱/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...