نسخه چاپی

همه چیز درباره جامی با نام «فینالیسیما» ؛ تقابل مسی با قهرمان اروپا به یاد مارادونا و اشمایكل

عکس خبري -همه چيز درباره جامي با نام «فيناليسيما» ؛ تقابل مسي با قهرمان اروپا به ياد مارادونا و اشمايکل

امشب در چارچوب فینالیسیما ، ۲ تیم ایتالیا و آرژانتین به مصاف هم خواهند رفت تا جامی كهنه را پس از ۲۹ سال زنده كنند.

به گزارش نما، امشب از ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه در ورزشگاه ومبلی ، تیم ملی آرژانتین و ایتالیا در یک جام احیا شده به مصاف هم خواهند رفت. جامی که سومین دوره خود را برگزار خواهد کرد و قرار است پس از ۲۹ سال دوباره شکل گیرد.

این جام که با نام «فینالیسیما» معروف شده، جامی بین قهرمان کوپا آمریکا و قهرمان جام ملت‌های اروپا است.

الکساندر چفرین، رئیس یوفا در خصوص این مسابقه در زمستان سال پیش گفت: ما بسیار مشتاقیم تا از این فرصت دوباره استفاده کنیم و بازی فینالیسیما را در ومبلی در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد) برگزار کنیم. یک فرصت دوباره برای با هم بودن است.

همه چیز درباره جامی با نام «فینالیسیما»؛ تقابل مسی با قهرمان اروپا به یاد مارادونا و اشمایکل
پلاتینی در راست در سال ۱۹۸۵ و باتیستوتا و مارادونا در سال ۱۹۹۳ در سمت چپ

در اولین دوره در سال ۱۹۸۵ فرانسه با پلاتینی به مصاف اروگوئه رفت و به برتری ۲ بر صفر رسید و قهرمان این مسابقات شد. در سال ۱۹۹۳ دومین دومین دوره این رقابت برگزار شد و دانمارک مقابل آرژانتینِ دیگو مارادونا در ضربات پنالتی تن به شکست داد و اشمایکل نتوانست بار دیگر یک قهرمانی در عرصه ملی بدست آورد.

آرژانتین از یک طرف می‌تواند برای دومین بار این جام را از آن خود کند و از طرفی دیگر با پیروزی مقابل ایتالیا یک زهر چشمی به کل دنیا نشان دهد که می‌خواهد در جام جهانی با نهایت نیرو وارد زمین شود.

بازی فینالیسیما ۹۰ دقیقه است و اگر ۲ تیم به تساوی برسند، دیگر وقت‌های اضافی نخواهد داشت و ضربات پنالتی مستقیما قهرمان را مشخص خواهد کرد. داور این مسابقه به نام «پیرو مازو» از کشور شیلی است و گفته شده ۲ کنفدراسیون با هم سر این داور به توافق رسیده‌اند و باید از این ۲ قاره داور انتخاب می‌کردند.

همه چیز درباره جامی با نام «فینالیسیما»؛ تقابل مسی با قهرمان اروپا به یاد مارادونا و اشمایکل

نکته مهم این است که ۲ تیم با تمام قوا وارد زمین خواهند شد و این دیدار به معنی یک بازی دوستانه نخواهد بود. اهمیت جام جهانی را نخواهد داشت اما ۲ تیم امیدوار هستند تا در این مسابقه به پیروزی برسند و مورد توجه دنیا پیش از جام جهانی قرار گیرند.

تیم ملی ایتالیا که از صعود به جام جهانی برای دومین سال متوالی بازماند ، قصد دارد با برد مقابل یکی از مدعیان قهرمانی در قطر، کمی از آبروی رفته خود را بازیابد و دوباره نشان دهد که بی دلیل قهرمان اروپا نشده است.

البته کاربران یوفا اصلا به ایتالیا اعتماد ندارند و نزدیک به ۷۰ درصد در نظرسنجی یوفا گفته‌اند که برنده بازی مسی و آرژانتین خواهد بود.

همه چیز درباره جامی با نام «فینالیسیما»؛ تقابل مسی با قهرمان اروپا به یاد مارادونا و اشمایکل
ایتالیا در اولین بازی پلی‌آف راه یابی به جام جهانی مقابل مقدونیه شمالی تن به شکست داد و برای دومین سال از رسیدن به جام جهانی بازماند

سایت یوفا ترکیب احتمالی ۲ تیم را به شکل زیر توصیف کرد:

ایتالیا: جانلوییجی دوناروما – دی لورنتزو – بونوچی – کیه‌لینی – امرسون پالمیری – بارلا – جورجینیو – پسینا – برنادسکی – بلوتی و اینسینیه

آرژانتین: امیلیانو مارتینز – فویس – رومرو – اوتامندی – آکونا – دی پائول – رودریگز – لو سلسو – مسی – لائوتارو مارتینز و آنخل دی ماریا
منبع: فارس

۱۴۰۱/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...