نسخه چاپی

جزئیات تازه‌ از پرونده سرقت از بانك ملی/ سارقان چطور وارد قسمت صندوق امانات شدند؟

عکس خبري -جزئيات تازه‌ از پرونده سرقت از بانک ملي/ سارقان چطور وارد قسمت صندوق امانات شدند؟

رییس پلیس آگاهی كشور از جزییات جدید از سرقت صندوق امانات بانك ملی شعبه دانشگاه تهران در پایتخت خبر داد.

به گزارش نما، سردار محمد قنبری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه امنیت ساختمان بانک ملی که اخیرا مورد سرقت قرار گرفت؛ به اندازه کافی نبود، گفت: سارقان حرفه ای از در ورودی پارکینگ وارد شده، تجهیزات ایمنی را قطع کردند و با تخریب دریچه امانات با هوا و گاز ۱۶۷ صندوق امانت از ۲۵۰ صندوق را به سرقت بردند و از بانک خارج شدند.

وی افزود: در کمتر از ۴۸ ساعت هویت سارقان با استفاده از سامانه‌های هوشمند تقاطع گیری دیتا فاش شد. دو نفر از سارقان که یکی با خانواده به خارج از کشور رفته بود دستگیر شدند.

رییس پلیس آگاهی کشور اضافه کرد: حفاظت بانک‌ها به عهده خودشان است و ما امنیت عمومی را تامین می‌کنیم. اصلا چیزی به عنوان گشت کشیک بانک وجود ندارد. پلیس در این زمینه مشاوره می‌دهد و بازدید می‌کند. پیام این واقعه تقویت ایمنی سایر مراکز است.

پرونده نیز هنوز به اتمام نرسیده و تمام زوایا مورد بررسی قرار می‌گیرد. ۸۰ ۹۰ درصد تحقیقات انجام شده و تا اینجای کار هیچگونه دلیل و مدرکی دال بر تبانی وجود نداشته است.

سردار محمد قنبری اظهار کرد: همانطور که اشاره شد سارقان اصلی چهار نفر بودند. افرادی که دستگیر شدند مرتبط به سارقان اصلی بودند که تعدادی از اموال مسروقه را در اختیار داشتند. برخی نیز سارقان اصلی را به فرودگاه رساندند یا اقدامات قبلی و بعدی سرقت را تسهیل کردند.

ماموران ما از طریق دوربین‌های شهری اطلاعات ذی قیمتی کسب کردند. دو عضو اصلی سرقت نیز که الان خارج از کشور هستند دستگیر شدند و مراحل انتقال را می‌گذرانند. این دو نفر قبلا سابقه سرقت در شمال کشور را داشتند و بقیه افراد حاضر در این سرقت سارقین معمولی بودند.

همچنین در این رابطه حسن مونسان، عضو هیات مدیره بانک ملی گفت: در ورودی با قفل‌های کتابی مورد تایید پلیس دو قفله شده بود. البته ما باید ارتباط خود را با پلیس تقویت کنیم و بیشتر در ارتباط باشیم. در جریان این سرقت هشداری نیز ارسال شده ولی به آن توجه نشده چرا که ثبلا نیز سابقه اشکال در هشدار وجود داشته است. در واقع اولین بار بوده که چنین اتفاقی در چنین بانکی افتاده است.

۱۴۰۱/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...