نسخه چاپی

حفر تونل‌های ۱۰ متری ارتش سوریه در شمال حلب

عکس خبري -حفر تونل‌هاي ?? متري ارتش سوريه در شمال حلب

ارتش سوریه به منظور آمادگی برای مقابله با حمله احتمالی تركیه اقدام به حفر تونل‌های عمیق كرده است.

به گزارش نما، ارتش سوریه مواضع دفاعی و تهاجمی خود را در جبهه "تل رفعت" در حومه شمالی حلب تقویت کرده است تا امنیت و تردد آسان نیروهای خود را تضمین کند.

به نقل از المیادین، ارتش سوریه به منظور تحقق این هدف، مجموعه تونل‌هایی را حفر کرده است که عمق برخی از آن‌ها به ۱۰ متر می‌رسد و نیروهایش را از حملات توپخانه‌ای و حملات هوایی در هر گونه جنگ احتمالی با ارتش ترکیه حفظ می‌کند.

بیشتر بخوانید:
بشار اسد: هرجا ممکن باشد با ارتش ترکیه مقابله می‌کنیم

یکی از افسران ارتش سوریه که در یکی از این تونل‌ها مستقر است، در این رابطه گفت: ما در اینجا به صورت مستقیم در معرض آتش توپخانه ارتش ترکیه قرار داریم. ارتش ترکیه دارای یگان توپخانه قدرتمندی است و ما در گذشته نیروهای زیادی را به خاطر این موضوع از دست دادیم. بر این اساس، تصمیم گرفتیم با همکاری هم تونل‌هایی را در عمق ۱۰ یا ۲۰ متری زمین حفر کنیم تا برای مقابله با هر گونه حمله خصمانه دشمن آماده باشیم و از خود محافظت کنیم.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای روسیه با ارسال برخی سامانه‌ها و مهمات سنگین به نزدیکی تل‌رفعت و تل‌عیسی و مناطقی که ترکیه قصد یورش به آن را دارد، آماده مقابله با ارتش ترکیه شده است. این درحالی‌ست که گفته می‌شود ترکیه هنوز چراغ سبز حمله به سوریه از سوی آمریکا و روسیه را دریافت نکرده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ۱۴ خرداد ماه جاری اعلام کرد که ترکیه عملیات جدیدی را در نوار امنیتی این کشور با سوریه آغاز خواهد کرد.

در مقابل وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که آنچه ترکیه برای ایجاد منطقه به اصطلاح امن مطرح کرده یک اقدام استعماری تهاجمی است که از طریق آن دولت رجب طیب اردوغان به دنبال ایجاد یک نقطه انفجاری در داخل سوریه (منطقه درگیری) و ادامه حمایت، تسلیح و عملیات تروریستی مسلح علیه مردم سوریه است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۱/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...