نسخه چاپی

در جلسه هیئت دولت صورت گرفت؛

تصویب آئین نامه اجرایی استقرار چرخه‌بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی/ موافقت دولت با استفاده مركز آمار از اطلاعات سازمان امور مالیاتی

عکس خبري -تصويب آئين نامه اجرايي استقرار چرخه‌بهره‌وري در دستگاه‌هاي اجرايي/ موافقت دولت با استفاده مرکز آمار از اطلاعات سازمان امور مالياتي

هیئت دولت آیین نامه اجرایی ارتقای بهره وری دستگاه‌های اجرایی و دستیابی به اهداف و انجام برنامه‌های پیش بینی شده در قانون ششم توسعه را تصویب كرد.

به گزارش نما، در جلسه صبح امروز چهارشنبه هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، اعضای دولت با صدور مجوز برای استفاده مرکز آمار ایران از ریزداده ها و اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی کشور موافقت کردند.

هیئت دولت با توجه به ضرورت استفاده از آمار و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی برای تهیه و تدوین برنامه توسعه‌ای متوازن و نیز تکلیف دستگاه‌های اجرایی در ارائه ریزداده ها و اطلاعات آماری مورد نیاز مرکز آمار ایران، با هدف کاهش هزینه‌های اجرای طرح‌های آماری و زمان انتشار آنها، به مرکز مرکز آمار ایران اجازه داد از اطلاعات (ریز داده‌های) موجود در پایگاه اطلاعات موضوع ماده (۱۶۹) مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، در حد نیاز و با رعایت طبقه بندی مربوط استفاده کند.
هیئت دولت در راستای حکم مقرر در بند (و) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در خصوص ارتقای بهره وری در دستگاه‌های اجرایی و دستیابی به اهداف و انجام برنامه‌های پیش بینی شده در قانون ششم توسعه، آئین نامه اجرایی این بند از قانون را به تصویب رساند.

لازم به ذکر است، به موجب بند (و) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و به منظور ارتقای بهره وری ودر دستگاه‌های اجرایی و دستیابی به اهداف و انجام برنامه‌های پیش بینی شده در قانون برنامه ششم توسعه، کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع قانون مدیریت خدمات کشوری موظفند تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۱ برنامه‌های عملیاتی خود برای استقرار چرخه مدیریت و ارتقای شاخص‌های بهره وری در ستاد و واحدهای تابعه خود را ارائه و به تأیید سازمان تابعه ذی ربط سازمان اداری و استخدامی کشور برسانند.

هیئت دولت با توجه به پایان مهلت پنج ساله تمدید آئین نامه مستثنی شدن خدام و کارکنان بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، مدارس علوم دینی موقوفه و موقوفات عام غیر تولیدی از شمول موادی از قانون کار، با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تمدید آئین نامه مذکور به مدت ۲ سال از تاریخ انقضای اعتبار آن موافقت کرد.

تعیین نماینده و اعلام نظر دولت در خصوص تعدادی از طرح‌های مجلس

در ادامه، دولت ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری موضوعات مربوط تعیین کرد.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

۱۴۰۱/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...