نسخه چاپی

در گفتگو با حسن لفافیان مطرح شد؛

لات بازی را ترویج نكردیم

عکس خبري -لات بازي را ترويج نکرديم

كارگردان سریال «حكم رشد» با اشاره به اینكه هیچ بزرگنمایی در نمایش معضلات حاشیه‌نشینی نداشته است مدعی شد كه پلتفرم‌ها در این حوزه اتفاقاتی غیرواقعی را نمایش می‌دهند.

محمدصادق عابدینی- حسن لفافیان کارگردان سریال «حکم رشد» در پاسخ به سؤالی درباره بزرگ نمایی معضلات حاشیه نشین‌ها گفت: ما بزرگنمایی نداشتیم خود من در پلتفرمی چیز‌هایی را می‌بینم که می‌گویم این وجود خارجی ندارد، چون غیر رئال نمایش داده می‌شود. اما نباید فکر کنیم معضلات را نشان ندهیم و برخی نباید ببینند. اتفاقاً خانواده‌ها باید سریال‌ها را ببینند، اما با همان نگاه خط قرمزی. باید خانواده‌ها را آگاه کنیم که اگر این معضلات هست، اما نگران نباشند، چون در کنارش امنیت هم وجود دارد. پیام سریال این بود که غلام قصه ما از ۱۷ سالگی از خانواده‌اش بیرون آمد و اتفاقاتی برایش رخ داد. در بخشی دیگر مهدی فرجی تهیه‌کننده این سریال در پاسخ به پرسش خبرنگار «جوان» درباره ترویج خشونت و لات بازی در این کار عنوان کرد: من مطلقاً قبول ندارم که ترویج خشونت کردیم. شاید برخی چهره‌ها و بیان‌ها گاهی می‌توانست این را تداعی کند، اما این سریال پاک و پاکیزه پخش شد. یکی از انتقادات این بود که این سریال پلیسی است و درگیری و اکشن ندارد و این انتظار را داشتند که داشته باشد. این تهیه‌کننده در پایان تصریح کرد: این سریال اتفاقاً برخلاف این انتقاد که ترویج لات‌بازی بود ترویج خانواده و امنیت بود و اینکه مردم نیاز به امنیت دارند. فرجی گفت: مردم خیلی راحت‌تر با آثار خانوادگی ارتباط می‌گیرند و سریال‌های خانوادگی در حوزه‌های اجتماعی، پلیسی و درام مورد علاقه آنهاست.
فراجا شهرک سینمایی برای کار پلیسی بسازد
در ادامه فرجی با اشاره به کمبود امکانات عنوان کرد: فراجا از ما حمایت و کمک کرد، اما در حد بضاعت خودش بود. آن‌هایی که کار‌های نمایشی را هدایت می‌کنند باید بدانند که امکانات موجود کشور کافی نیست. شهرک‌های سینمایی که وجود دارد یک صدم نیاز‌های نمایشی ما را پاسخ نمی‌دهد باید کار جدی کرد. خود فراجا باید شهرک سینمایی برای کار‌های پلیسی بسازد. این تهیه‌کننده اضافه کرد: وقتی در کوچه پس کوچه‌ها فیلمبرداری می‌کنیم گاهی جلوی راه مردم را می‌بندیم. ما شکل و شمایل عجیبی در برخی گریم‌ها داشتیم و خاطرم هست در یکی از صحنه‌ها یکی از راننده‌ها که این گریم‌ها را دید فکر کرد واقعی است و دعوایی شده و ترسید. فرجی در بخش دیگر یادآور شد: ۱۲۰ لوکیشن داشتیم که نزدیک ۲۲۰ روز فیلمبرداری کردیم و هر دو روز در یک لوکیشن بودیم. باید برای هر لوکیشن آماده‌سازی کرد و چید و این کار خیلی سخت و دشوار بود. وی درباره بازخورد‌ها نیز گفت: بازخورد‌ها خیلی خوب بود. من دو روز است درگیر تلفن‌هایی هستم که می‌گویند چرا غلام کشته شد دوباره پایان‌بندی‌اش را بسازید و خیلی‌ها هم می‌پرسند که فصل دوم آن ساخته می‌شود یا خیر.
مهدی فرجی در پاسخ به سؤالی درباره کاهش مخاطبان تلویزیون بیان کرد: رئیس رسانه ملی پیش از این گفته است که مخاطب رسانه ملی کاهش یافته است. اما من نظرم این است که مردم برنامه و سریال خوب را می‌بینند. مردم قبلاً شبکه محور بودند، اما امروزه برنامه محور هستند. وی با اشاره به مقایسه مخاطب تلویزیون و پلتفرم‌ها گفت: درصد ناچیزی از این مخاطب تلویزیون هم در پلتفرم‌ها وجود ندارد و برنامه و سریال خوب مخاطب خود را در تلویزیون دارد. با این حال امکانات ما کافی نیست. زمانی رسانه ملی برای سه شبکه سریال می‌ساخت، ولی الان حجم تولیدات شبکه خانگی آنقدر زیاد شده است که به تلویزیون تنه می‌زند و به همین میزان امکانات افزایش پیدا نکرده است. ما که نمی‌توانیم هلی‌کوپتر و تانک بسازیم، این‌ها امکانات سینمایی خودش را لازم دارد. گاهی به من می‌گویند چرا به سمت کار‌هایی با پروداکشن سخت می‌روم؟ سریال‌سازی با شرایطی که داریم خیلی دشوار است و چرا کار ساده آپارتمانی نمی‌سازم. بخشی به همین برمی‌گردد که نهاد‌های مرتبط از رسانه ملی تا حوزه هنری، فراجا و سپاه باید فکری اساسی کنند تا بشود شهرکی ساخت. این شهرک ساخته شود قول می‌دهم برخی کشور‌های منطقه هم می‌آیند تا سریال‌های‌شان را اینجا بسازند و بازگشت سرمایه دارد، اما همتی می‌خواهد که این شرایط فراهم شود.
منبع: روزنامه جوان

۱۴۰۱/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...