نسخه چاپی

حفر تونل ۱۲ كیلومتری توسط متحدان آمریكا در مرز سوریه و عراق

عکس خبري -حفر تونل ?? کيلومتري توسط متحدان آمريکا در مرز سوريه و عراق

یك خبرگزاری روسی اعلام كرد، نیروهای تحت حمایت اشغالگران آمریكایی تونلی به طول ۱۲ كیلومتر حفر كرده‌اند كه سوریه را به عراق وصل می‌كند.

به گزارش نما، خبرنگار «اسپوتنیک» در شرق سوریه به نقل از منابع محلی در ریف الحسکه اعلام کرد، اشغالگران آمریکایی ۳۰ کامیون پر از اسلحه و مهمات نظامی را از طریق گذرگاه زمینی و غیرقانونی «الولید» (در مرز سوریه و عراق) وارد پایگاه‌های غیرقانونی خود در استان‌های الحسکه و دیرالروز کردند.

در ادامه این گزارش آمده، به این ترتیب تعداد تعداد کامیون‌های حامل سلاحی که اشغالگران آمریکایی طی چهار روز اخیر وارد سوریه کرده‌اند به ۱۳۶ عدد رسیده و علاوه بر آن روز پنجشنبه گذشته (۱۶ ژوئن) یک کاروان نظامی شامل ۷۶ کامیون از اقیلم کردستان عراق و از طریق گذرگاه الولید وارد استان الحسکه شد.

نیروهای اشغالگر آمریکایی در تعداد زیادی از پایگاه‌های نظامی غیرقانونی خود در مناطق تحت تسلط نیروهای موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در شرق این کشور حضور دارند خصوصا در دو استان الحسکه و دیرالزور که سرشار از منابع نفت، گاز، گندم و غیره است.

در ادامه گزارش مذکور آمده، این اقدامات اشغالگران آمریکایی، چند روز پس از اقدام ارتش روسیه و سوریه در تقویت مواضع و مقرهای نظامی خود با تجهیزات نظامی، سامانه‌های پدافند هوایی، خودروهای زرهی و نظامیان در استان‌های الحسکه، الرقه و حلب در پی افزایش تهدیدات ترکیه برای عملیات نظامی جدید در شرق و شمال سوریه صورت گرفته است.

تونل ۱۲ کیلومتری از سوریه به عراق

از سوی دیگر منابع مطلع دراستان الحسکه به اسپوتنیک گفتند، نیروهای قسد مورد حمایت آمریکا تونلی حفر کرده‌اند که سنجار در استان نینوای عراق را به مناطق تحت اشغال آنها در استان الحسکه وصل می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده، نیروهای قسد از طریق این تونل ۱۲ کیلومتری، اسلحه، مهمات و نیز از عراق به سوریه وارد می‌کند و ۳۰۰ بلوک سیمانی در ایجاد این تونل استفاده شده است.

منابع مذکور افزودند، پس از آنکه ترکیه اعلام کرد قصد دارد عملیاتی نظامی به منظور تسلط بر شهرهای منبج و تل‌رفعت را آغاز کند قسد اخیرا از طریق تونل مذکور تعداد زیادی نیرو وارد سوریه کرده است.

خشم مردمی

در همین زمینه، منابع محلی در ریف حسکه از مقابله با گشتی‌های وابسته به نیروهای اشغالگر آمریکایی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، اهالی روستای «العلی» چسپیده به شهر«التوینه» (۱۲ کیلومتری غرب الحسکه) اقدام به بستن مسیر بین‌المللی الحسکه-حلب (m۴) کردند و این اقدام آنها در اعتراض به اقدام یکی از عناصر قسد به تعرض به یکی از اهالی روستا انجام شد.

اهالی روستا این عنصر اطلاعاتی قسد را بازداشت کردند، وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و به خودروی وی آسیب زدند و در نهایت شاخه امنیتی قسد، وی را از دست اهالی روستا نجات داد.

بر اساس این گزارش، مناطق تخت اشغال نیروهای آمریکایی و قسد شاهد افزایش خشم مردمی در پی بازداشت جوانان محلی و بردن اجباری آنها به اردوگاه‌های نظامی، جلوگیری از آموزش، وضع مالیات، جلوگیری از رساندن گندم به مراکز دولتی سوریه برای فروش و نیز سرقت نفت و گاز این مناطق است.

نیروهای آمریکایی در چند پایگاه نظامی در سوریه مستقر هستند که مهمترین‌ آنها در نزدیکی میدان نفتی العمر و میدان گازی کنیکو در دیرالزور و التنف در جنوب شرق سوریه است. دولت سوریه بارها تأکید کرده است که به حضور اشغالگرانه آمریکایی‌ها در خاک خود پایان خواهد داد.

«اولگ سیرومولوتوف» معاون وزیر خارجه روسیه در این باره گفته است: «ما از وضعیت تازه در مناطقی که تحت کنترل دولت سوریه نیست، بسیار نگرانیم؛ به ویژه در ادلب و التنف؛ [منطقه‌ای] که حضور نظامی غیر قانونی آمریکاییها در آن، پابرجاست».
منبع: فارس

۱۴۰۱/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...