نسخه چاپی

سیدمصطفی میرسلیم:

خطر نفوذ بزرگترین درس عبرت از فجایع تیرماه

عکس خبري -خطر نفوذ بزرگترين عبرت فجايع تيرماه

آنچه در فاجعه هفتم تیر نباید از یاد برود، موضوع نفوذ است. این كه ما فكر كنیم آرمان‌های بلندی داریم و می توانیم بسادگی آن آرمان‌ها را در جامعه خود محقق كنیم و هیچ مقاومتی یا مخالفتی یا مزاحمتی در مقابل آن رخ نمی نماید، نشان‌دهنده كمال سادگی است.

آنچه در فاجعه هفتم تیر نباید از یاد برود، موضوع نفوذ است. این که ما فکر کنیم آرمان‌های بلندی داریم و می توانیم بسادگی آن آرمان‌ها را در جامعه خود محقق کنیم و هیچ مقاومتی یا مخالفتی یا مزاحمتی در مقابل آن رخ نمی نماید، نشان‌دهنده کمال سادگی است.
هم استقلال و هم آزادی ما منافع دشمنان ما را تهدید کرد و می‌کند و برای خاموش کردن مشعل استقلال و آزادی در دوران مبارزات انقلابی صدمات فراوان به ما زدند و ما شهدای بزرگواری تقدیم ساحت انقلاب کردیم که روحشان شاد باد؛ اما پس از پیروزی انقلاب و برای تضعیف و سپس انحراف از مسیر انقلاب، طرحهای‌ متعددی ریختند و از این که اراده ما را بشکنند مایوس نشدند، چه برای کوتاه مدت و چه میان مدت و حتی بلندمدت. اما در کوتاه‌مدت طرح نفوذ را اجراکردند و افرادی را با ظاهر انقلابی در تشکیلات نوپای پس از انقلاب وارد کردند و با شگردهای مختلف به جلب اعتماد انقلابیون و مسئولان پرداختند تا بتوانند براحتی ضربه خود را بر پیکر نظام جمهوری اسلامی بزنند: از یک سو عناصر فهیم و فداکار و خدوم را شهید کنند و از دیگر سو موجب اخلال و کندی در پیشرفت امور شوند. این طرح نفوذ را منافقان در هفتم تیر و ششم شهریور ۱۳۶۰ به اجرا گذاردند و به دنبال آن مرتکب خباثتهای متعدد دیگری با پشتیبانی دشمنان ما و آنهایی که پیروزی ما را علیه منافع خود می دیدند، شدند. عبرت بزرگ حاصل از آن فجایع این است که از مکر و خدعه دشمن نباید غافل شد و بدون شناخت عمیق، فریب ظاهر افراد را نبایدخورد. همه جاسوسان و رخنه‌گران با چنین شگردهایی مبادرت به نفوذ در میان صفوف ما می کنند تا بموقع مبادرت به قتل عناصر کلیدی و موثر یا آبروریزی از نظام ما بنمایند یا در صحنه جهانی برایمان مشکلات بیافرینند.

امروز بیش از هر موقع باید مراقب عناصر نفوذی و شگردهای مرموز آنها باشیم و بویژه توجه داشته باشیم که دشمن از یک مصیبت یا مشکل اجتماعی که به ما روی می‌آورد در لایه‌های بعدی طراحی خود ، برای براندازی و اغتشاش یا ممانعت از اصلاحات، یا القای یاس و سست کردن عزم راسخ ما، ‌نشانه‌گیری می‌کند.

۱۴۰۱/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...