نسخه چاپی

دایی: اگر می‌خواستم وزیر ورزش می‌شدم نه رئیس فدراسیون فوتبال/ با صحبت از بردن انگلیس، خودمان را فریب ندهیم

عکس خبري -دايي: اگر مي‌خواستم وزير ورزش مي‌شدم نه رئيس فدراسيون فوتبال/ با صحبت از بردن انگليس، خودمان را فريب ندهيم

كاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: فدراسیون فوتبال جایگاه من نیست، اگر می‌خواستم رئیس فدراسیون شوم، خیلی وقت پیش وزیر ورزش می‌شدم.

به گزارش نما، علی دایی درمورد ریشه برخی مشکلات اجتماعی در کشورمان اظهار داشت: ریشه تمام این ناامنی‌ها به مسائل اقتصادی مردم بازمی‌گردد. اگر این مسائل اقتصادی حل شود، آن مسائل هم برچیده خواهد شد. در گذشته به ندرت شاهد چنین اتفاقاتی بودیم اما هرچه وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بدتر شده، وضعیت بدتر شد. یکی از معضلات بزرگی که جامعه ما را درگیر کرده، مواد مخدر است. متاسفانه خود این مواد مخدر و افرادی که چنین موادی را مصرف می‌کنند، مشکل بزرگی در جامعه ما ایجاد کرده‌اند. اگر دقت کنید فردی که از مواد مخدر استفاده می‌کند، هزینه‌اش بیست برابر آدم معمولی است. همین موضوع سبب می‌شود چنین اتفاقاتی در جامعه بیفتد.

وی درباره انتقادات از قراردادهای میلیاردی بازیکنان عنوان کرد: اسم این قراردادها اکنون میلیاردی شده است. ۴-۳ سال قبل دلار ۴ هزار و خرده ای تومان بود اما اکنون بالاتر از ۳۰ هزار تومان است. قرارداد میلیاردی معنا ندارد. میلیارد را باید با میلیون سال‌های قبل مقایسه کنیم. افرادی که سبب خوشحالی مردم می‌شوند و با تمام وجودشان کار و تمرین می‌کنند، از خیلی چیزها می‌گذرند که شاید خیلی‌ها از آن نگذرند. مدت قرارداد بستن شان کوتاه است.

اسطوره فوتبال کشورمان عنوان کرد: این قراردادها مدت زمان کوتاهی دارد و باید بازیکنان آینده خود را تضمین کنند. به نظر من این قراردادهای میلیاردی حق‌شان است. نسبت به تمام دنیا در فوتبال و ورزش خود خیلی کمتر به بازیکنان و ورزشکاران مان می‌رسیم. همیشه همه جا گفتم اگر در آلمان می‌ماندم با توجه به مالیاتی که می‌دادم الان حدود ماهی ۱۰ هزار یورو پول بازنشستگی می‌گرفتم. اگر در کشور ما چنین چیزهایی برای ورزشکاران است به من بگویید.

دایی ادامه داد: ورزشکارانی که پول میلیاردی می گیرند خیلی زیاد نیستند و باید آینده خود را تضمین کنند. یک ورزشکار یا فوتبالیست در همه جای دنیا در بهترین مکان زندگی می‌کند یا بهترین امکانات را دارد. حساب کنید اگر بخواهید یک خانه ۱۰۰ متری در منطقه یک تهران بگیرید، باید ۳۵ میلیارد بدهید. یک ورزشکار چند سال باید بدود تا بتواند خانه ۱۰۰ متری بگیرد. فوقش ۱۰ سال بتواند چنین قراردادهایی ببندد.

وی درمورد خداحافظی سید جلال حسینی پس از ۲۰ سال حضور در فوتبال توضیح داد: به ندرت اتفاق می‌افتد یک بازیکنی مانند سید جلال بیاید و ۲۰ سال بازی کند. او جزو نوادر فوتبال ما بود. از زمانی که در فوتبال ایران رشد کرد، جزو بهترین‌ها از لحاظ اخلاقی و عملکرد فوتبالی بود.

سرمربی و کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درمورد اینکه برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قصد دارند برای تیم ملی در جام جهانی سرمربی ایرانی انتخاب کنند و آیا این موضوع مصداق دخالت در ورزش نیست، توضیح داد: درباره این مسئله نظر خاصی نمی‌توانم بدهم اما اکنون فدراسیون فوتبال ما درست اداره می‌شود؟آیا کسی هست که به مشکلات تیم ملی رسیدگی کند؟ موقعی که تیم ملی فوتبال قطر در این گرما برای اردو به اسپانیا می‌رود اما تیم ملی ایران در قطر اردو می‌زند، خود به خود جواب سوال‌تان را می‌گیرید.

دایی افزود: ما فقط در شعار می‌گوییم سیاست در ورزش دخالتی ندارد. در غیر این صورت اگر نگاه کنید در همه دوره ها چنین چیزی بوده است اما نشینده ام که بگویند نمایندگان مجلس می‌خواهند مربی تیم ملی را انتخاب کنند. باید یک چیزی را باور کنیم که برهه حساسی داریم. همانگونه که فکر می‌کنیم تیم ملی سبب خوشحالی و نشاط در جامعه می‌شود اگر در جام جهانی نتیجه نگیرد، چه اتفاقی می‌افتد. من نظر خاصی ندارم زیرا نه تصمیم گیرنده و نه کاره ای هستم.

وی درمورد اینکه آیا تیم ملی با وضعیت فعلی می‌تواند در جام جهانی نتیجه بگیرد، گفت: وضعیت تنها مدیریتی نیست. ببینید تیم ملی چه امکاناتی دارد؟ مسبب تمام این مسائل مدیریت است و او باید این امکانات را فراهم کند. متاسفانه به شعار دادن عادت کرده‌ایم. فقط حرف می‌زنیم اما فردا عمل نمی‌کنیم. مثلا مربی تیم ملی ما می‌گوید انگلیس را می‌بریم و این باعث می‌شود مردم فکر کنند می‌توانیم انگلیس یا فلان تیم را ببریم. این چیزها نیست. ببینید ما از چه گروهی به جام جهانی آمدیم و با چه تیم‌هایی بازی کردیم. نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم.

سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان افزود: جام ملت‌های عرب، نشان داد مقدماتی جام جهانی در گروه چه تیم‌هایی بودیم. برزیل پنج بر یک کره جنوبی را می‌برد اما ما به همین کره دو بر صفر باختیم اما ژاپن که در آن گروه بود، یک بر صفر به برزیل می‌بازد. تیم سوم آن گروه یعنی استرالیا به جام جهانی می‌آید. باید خیلی چیزها را نگاه کنید. من این ها را می‌گویم تا مردم امیدوار نشوند و دچار توهم نشویم.

دایی افزود: نمی‌توانید انگلیس را با تیم ملی ما مقایسه کنید. حتی ولز و آمریکا را هم نمی‌توانید مقایسه کنید. کار خیلی سخت است. به نظر من نتیجه گرفتن در جام جهانی با این گروه خیلی سخت است.

وی درباره اینکه گفته می‌شود به او پیشنهاد حضور در تیم ملی ایران برای جانشینی دراگان اسکوچیچ داده شده است، گفت: نه، چنین پیشنهادی نبوده است.

آقای گل سابق جهان درمورد اینکه خیلی‌ها اعتقاد دارند می‌تواند با حضور در انتخابات فدراسیون، فرشته نجات فدراسیون شود، پاسخ داد: اگر بتوانم، فرشته نجات خانواده ام می‌شوم. فدراسیون فوتبال جایگاه من نیست. اگر می‌خواستم رئیس فدراسیون شوم، خیلی وقت پیش وزیر ورزش ایران می‌شدم. چند بار به من پیشنهاد دادند اما قبول نکردم و قبول نمی‌کنم. جایگاه اجتماعی و بین مردم بودن خود را با هزار تا از این پست و مقام‌ها عوض نمی‌کنم.

۱۴۰۱/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...