نسخه چاپی

دعوت داعش برای حمله به زندان‌ها در عربستان

عکس خبري - دعوت داعش براي حمله به زندان‌ها در عربستان

گروهك تروریستی داعش در نشریه خود خواستار حمله اعضای این گروهك به زندان‌ها در عربستان سعودی شد.

به گزارش نما، گروهک تکفیری داعش روز جمعه (دیروز) در نشریه رسمی خود به نام «النبأ» با بیان اینکه اعضای این گروهک در زندان‌های عربستان سعودی در حال شکنجه هستند، خواستار حمله به زندان‌ها در این کشور شد.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، در مقاله نشریه داعش آمده است: «مسلمانان در سرزمین حرمین بدانند که برادرانشان در زندان‌های آل سلول به یاری آن‌ها جهت آزادی و رهایی از مشقت‌های اسارت نیاز دارند.»

در ادامه این مقاله با ذکر برخی متون دینی درباره لزوم آزادی اسرا و جنگ با کسانی که داعش آن‌ها را «کفار» می‌نامد، آمده است که چند سال پیش یکی از اعضای داعش خود را در مقابل یکی از زندان‌های عربستان سعودی منفجر کرد؛ همانند انفجاری که در زندان ابوغریب [در ۳۱ تیر ۱۳۹۲] رخ داد و دهها تروریست موفق به فرار شدند.

تحریک داعش برای حمله به زندان‌ها در عربستان، اولین بار نیست که رخ می‌دهد و پیش از این نیز «ابوبکر البغدادی» سرکرده معدوم این گروهک در یک پیام صوتی طرفداران خود را برای حمله به زندان‌ها در عربستان تشویق کرده بود.»

در ششم می ۲۰۱۶ نیز وزارت کشور عربستان از دستگیری ۶۲ نفر به اتهام ارتباط با داعش و قصد آن‌ها برای انجام عملیات در خاک عربستان خبر داد. در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۵ نیز نیروهای امنیتی سعودی به دو نقطه در شهر جده حمله کرده و یک کارگاه ساخت کمربندهای انفجاری را کشف و دو نفر را از پا در آوردند.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...