نسخه چاپی

باتلاق اف 35 همچنان قربانی می گیرد

در این گزارش كه مسئول ارشد بخش آزمایش اسلحه در پنتاگون آنرا تهیه كرده، آمده است كه این جنگنده در ارتباط با كلاه خلبان، ارتقای برنامه ها و تكمیل اسلحه همچنان با مشكلاتی روبروست

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، جدیدترین هواپیمای نظامی آمریکا، جنگنده F-35 است که هم اکنون در حال طراحی و ساخت بوسیله شرکت لاکهید مارتین می ‌باشد. این جنگنده طی یک برنامه مشترک توسط شرکت‌ های مشهور نورث روپ گرومن، بی‌ای‌ئی سیستمز، پرات اند ویتنی و رولزرویس ساخته می ‌شود.

اگرچه امریکا مانور زیادی روی قابلیت های این جنگندده انجام داده اما گزارش 18 صفحه اي كه اخیرا به كنگره آمريكا عرضه شده دربرگيرنده جزئيات مختلفی از مشكلات این جنگنده در بخش های مختلف است به گونه ای که هنوز يك سوم از آزمايشهاي مربوط به آن باقي مانده است.

در این گزارش كه مسئول ارشد بخش آزمايش اسلحه در پنتاگون آنرا تهيه كرده، آمده است که این جنگنده در ارتباط با كلاه خلبان، ارتقاي برنامه ها و تكميل اسلحه همچنان با مشكلاتي روبروست لذا برنامه تسليحاتي پنتاگون براي ساخت اف35 كه 396 ميليارد دلار هزينه داشته هنوز آماده نشده است. اين پرهزينه ترين برنامه تسليحاتي پنتاگون به شمار مي رود.

در اين گزارش تصريح شده كه در برخي زمينه ها به علت مشكلاتي كه حل نشده و مشكلاتي كه شناسايي شده، تحویل هواپیما تأخير داشته است.

با توجه به هزینه های بسیار زیاد ساخت این جنگنده، آمريكا، انگليس، كانادا، ايتاليا، تركيه، دانمارك، هلند، استراليا و نروژ در تأمين هزينه هاي اين جنگنده سهيم هستند و تحليلگران معتقدند محدوديتهاي بودجه آمريكا و كسري در نهايت باعث خواهد شد از تعداد پیش بینی شده براي خريد این جنگنده توسط ارتش امریکا كاسته شود.

۱۳۹۱/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...