نسخه چاپی

همایش آموزشی انتخابات ویژه فرمانداران

اولین همایش توجیهی -آموزشی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برای فرمانداران و بخشداران استان‌‌های قزوین، البرز، زنجان و گیلان به میزبانی استان قزوین برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور اولین کارگاه منطقه‌ای توجیهی-آموزشی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برای فرمانداران و بخشداران استان‌های قزوین، البرز، زنجان و گیلان با عناوین و سرفصل‌های اصول و سیاست‌های کشور در برگزاری، حفاظت و برقراری امنیت در انتخابات به منظور تبیین قوانین و مقررات در دو انتخابات پیش رو برگزار شد شد.

بر اساس این گزارش ارائه مباحث مدیریت اجرایی و سیاسی انتخابات و رویکرد رایانه‌ای برگزار شدن آن نیز از دیگر مباحثی است که در این دوره‌های آموزشی ارائه شد.

همچنین برگزاری کارگاه‌های منطقه‌ای توجیهی – آموزشی طی دو ماه آینده به میزبانی 11 استان کشور برگزار خواهد شد تا تمام کشور رسماً آموزش‌های لازم انتخابات را دنبال کرده باشند.

بنابراین گزارش حسنعلی نوری در مراسم افتتاحیه اولین همایش توجیهی – آموزشی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که در روزهای 20 و 21 دی ماه به مدت دو روز در قزوین برگزار شد، اظهار داشت: 49 میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند که امیدواریم شاهد مشارکت و حضور تمامی این واجدین شرایط در پای صندوق های رأی باشیم که تحقق این امر نیازمند برنامه ریزی و بسیج همه امکانات و توان‌هاست.

وی با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با انتخابات ریاست جمهوری گفت: ملاک ستاد انتخابات برای تعیین تعداد شعب و تعرفه‌ها آخرین آمار اخذ شده از مرکز آمار ایران می باشد که در دستور کار مجریان قرار دارد.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور تصریح کرد: در انتخابات نهمین دوره مجلس بالغ بر 500 هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای دست اندر کاران انتخابات برگزار شد که برای انتخابات آتی این تجربه تکرار خواهد شد.

در این همایش آموزشی معاونین سیاسی، مدیران کل انتخابات، فناوری اطلاعات، آموزش و پژوهش، فرمانداران و بخشداران از چهار استان البرز، زنجان،گیلان و قزوین شرکت کردند که در زمینه قوانین و مقررات انتخابات و مدیریت سیاسی و اجرایی انتخابات آموزش‌های لازم را دیدند.

۱۳۹۱/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...