نسخه چاپی

اصرار احمدی‌نژاد بر اجرای فاز دوم هدفمندی

رئیس جمهور در دیدار نمایندگان استان آذربایجان شرقی ضمن اصرار بر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، با مخالفت صریح نمایندگان با این موضوع مواجه شده است.

به گزارش نما، مهدی دواتگری عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با تسنیم ، با اشاره به جلسه شب گذشته مجمع نمایندگان این استان با رئیس جمهور گفت: در این دیدار، رئیس جمهور مباحثی را درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مطرح کرد که با مخالفت صریح نمایندگان همراه بود.

وی افزود: احمدی‌نژاد معتقد بود که چاره‌ای جز اجرای فاز دوم هدفمند یارانه‌ها نداریم و باید این طرح اجرا شود، در حالی که نمایندگان معتقد بودند در شرایط فعلی مردم کشش لازم برای افزایش چند برابری هزینه‌های آب، برق، گاز و دیگر حامل‌های انرژی را ندارند.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مجلس در راستای دفاع از حقوق مردم به هیچ وجه موافق اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در شرایط فعلی نیست، افزود: مجلس مخالفتی با کمک دولت به مردم ندارد اما تاکید اصلی ما این است که قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا نکند. در حالی که بناست در قبال افزایش ناچیز یارانه‌های نقدی، قیمت حامل‌های انرژی چندین برابر افزایش پیدا کند.

دواتگری ادامه داد: تصور رئیس جمهور این است که می‌تواند با طرح موضوع و پافشاری بر اجرای فاز دوم هدفمندی نمایندگان را مجاب کند و چه بسا نظرشان این است که با حضور در مجلس به مردم بگوید که دولت می‌خواهد یارانه‌ها را افزایش دهد، اما "مجلس مخالف است".

وی ادامه داد: رئیس جمهور به صورت صریح در این دیدار نگفت که در نشست روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس چه مباحثی را مطرح خواهد کرد اما از محتوای کلامش معلوم بود که مباحث اصلی در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را در جلسه علنی مطرح خواهد کرد.

۱۳۹۱/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...