نسخه چاپی

مخالفت جدی مجلس با بنزین 2200 تومانی

همزمان با رسانه‌ای شدن یكی از سناریوهای قیمت حامل‌های انرژی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها،یك عضو كمیسیون اقتصادی با تأكید بر مخالفت مجلس با نرخ‌های پیشنهادی گفت: اجازه افزایش قیمت‌ها را نمی‌دهیم.

به گزارش نما، عبدالکریم رجبی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مخالفت مجلس درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در شرایط فعلی، اظهار داشت: نقل قول هایی در خصوص قیمت برخی از حامل‌های انرژی در رسانه‌ها مبنی بر بنزین 2200 تومانی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خوانده‌ام اما این پیشنهادها درحالی مطرح شده که مجلس در وهله اول با اجرای فاز دوم مخالف است.

وی دلیل اصلی مخالفت مجلس با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را افزایش قیمت حامل‌های انرژی عنوان کرد و افزود: برای اجرای فاز دوم باید قیمت‌ حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند اما باید توجه داشت که این امر موجب تورم لجام گسیخته در جامعه خواهد شد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم ضمن تأکید براینکه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها حداقل در سال 91 اجرا نخواهد شد، گفت: مجلس با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مخالف است و اجازه نمی‌دهد دولت قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین و گازوئیل را 2200 و 1920 تومان تعیین کند.

نماینده مردم مینودشت در مجلس نهم همچنین در این ارتباط تأکید کرد: پیشتر هم اعلام شد که مجلس تنها در یک صورت با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها موافقت خواهد کرد و آن شرط هم این است که قیمت حامل‌های انرژی در فاز دوم افزایش پیدا نکند.

رجبی ضمن اشاره به اینکه افزایش قیمت‌ها موجب افزایش تورم در جامعه خواهد شد، تصریح کرد: مجلس اجازه نمی دهد تا با افزایش قیمت‌ها فشار مضاعفی به مردم وارد شود چرا که در صورت اجرای طرح دولت قیمت تمام اجناس در جامعه افزایش خواهد یافت.

۱۳۹۱/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...