نسخه چاپی

كمك حامیان القاعده درعراق و سوریه به فرانسه

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت تنها دلیل حمایت غرب از حكام عرب منطقه خلیج فارس را قراردادهای تسلیحاتی دانست و تأكید كرد: فرانسه از حامیان القاعده در عراق و سوریه برای جنگ در مالی درخواست كمك كرده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، «پاتريک کاکبرن» در مطلبي در روزنامه اينديپندنت نوشت: تا هنگامي که پول مي‌رسد، به نظر نمي آيد که غرب از تفکرات پادشاهي در منطقه خليج فارس ناراضي باشد.کاکبرن افزود: از 2 سال قبل و با آغاز انقلاب در کشورهاي عربي، تناقض بسياري بر روابط آمريکا و همپيمانان اروپايي آن با پادشاهان عرب در منطقه خليج فارس سايه افکنده است.

وي خاطرنشان کرد: براساس اظهارات «لوران فابيوس» وزير امورخارجه فرانسه، پاريس توقع دارد که همپيمانان عربش به عمليات نظاميان اين کشور در مالي کمک کنند. اين درخواست بسيار
تعجب برانگيز است چرا که طبق اذعان برخي طرفها، شماري از اين کشورها از مهمترين حاميان القاعده در عراق و سوريه هستند!

اين نويسنده انگليسي تصريح کرد: آمريکا و کشورهاي غربي همواره از کشورهاي عرب حاشيه خليج فارس براي طرح هاي خود در دنياي اسلام و ديگر مناطق دنيا درخواست حمايت مي کنند و در برخي از موارد، اين کمکها مستقيم و آشکار است؛ مانند موضوع ليبي در سال 2011 ميلادي. در برخي موارد هم اين کمک ها به صورت غير مستقيم است؛ مانند جنگ افغان ها با نيروهاي شوروي سابق.

کاکبرن افزود: غرب مدعي است که رژيم هاي پادشاهي‌ عرب با آنها در حمايت از تحولات سوريه و ليبي همپيمان هستند؛ از ديگر تناقضات غرب آن است که عربستان سعودي و مسئولان کشورهاي عربي منطقه درحالي همپيمان غرب هستند که اين کشورها، جريانهاي افراطي سلفي را در دنياي اسلام تحريک مي کنند و اين جريانها که تفکراتي شبيه به القاعده دارند، به اقدامات خشونت آميز دست مي زنند.

۱۳۹۱/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...