نسخه چاپی

گرفتن ملیت اسرائیلی حرام است

شیخ عكرمه صبری با تاكید بر اینكه قبول ملیت اسرائیلی تایید رژیم صهیونیستی بوده و منجر به فراونی سیاه لشكر این رژیم می شود گرفتن ملیت اسرائیلی را حرام اعلام كرد

به گزارش نما، باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه مصری الشعب نوشت: شیخ "عکرمه صبری" خطیب مسجد الاقصی طی فتوایی گرفتن ملیت اسرائیلی را حرام اعلام کرد.

وی با توجه به شرایطی خاص و دشواری که فلسطینیان دهه 1948 در آن به سر می برده اند آن دسته از کسانی که در آن زمان ملیت اسرائیلی گرفته اند را از این فتوا مبرا دانست اما برای افراد پس از آن دوره گرفتن ملیت این رژیم را حرام اعلام کرد.

وی تاکید کرد که گرفتن ملیت اسرائیلی موجب فراوانی سایه لشکر دشمن صهیونیستی شده و به نوعی حمایت و به رسمیت شناختن آن محسوب می شود کما اینکه از سوی دیگر منجر به تضعیف مواضع اهالی قدس خواهد شد.

شیخ صبری ابراز داشت که یکی از شکل های مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی مبارزه دیموگرافی و سکنی است.

وی تاکید کرد اشخاصی که در مناطق 1948 به سر می برند و امضای توافقنامه با دشمن صهیونیستی بر آن ها تحمیل شده در دایره مضطرات قرار می گیرند لذا فتوای اعلام شده شامل حال آن ها نشده و کار آنان مباح تلقی می شود.

شیخ صبری همچنین از سیاست های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی شدیدا انتقاد کرده و فریاد عدالت خواهی روستای "عیسویه" که بیش از یک ماه است در محاصره رژیم به سر می برد را به گوش عالمیان رسانید.

گفتنی است، علاوه بر "باب الشمس" رژیم صهیونیستی به بازداشت، شکنجه، محاصره و تخریب منازل اهالی روستای عیسویه مبادرت ورزیده است.

۱۳۹۱/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...