نسخه چاپی

سربازان آلمانی در راه تركیه

عکس خبري -سربازان آلماني در راه ترکيه

آلمان در بخشی از ماموریت ناتو برای استفاده از موشك‌های پاتریوت به بهانه حمایت از تركیه در مقابل حملات هوایی از جانب سوریه، 240 سرباز را به تركیه اعزام كرده است.

به گزارش نما،ایسنا به نقل از شبکه خبری دویچه وله، سربازهایی نیز از جانب آمریکا و هلند برای کمک به ترکیه به این کشور اعزام می‌شوند.

لشکر اصلی آلمان روز یکشنبه برلین را به مقصد قهرمان ماراش در 100 کیلومتری مرز ترکیه با سوریه ترک کرد. این منطقه همان محلی است که دو سامانه موشکی پاتریوت قرار است تا اوایل ماه فوریه سال 2013 میلادی در آن نصب شوند.

یک تیم پیشرفته عملیاتی پیشتر در منطقه حاضر شده و امروز (دوشنبه) نیز تجهیزات پرتاب موشک قرار است با کشتی به ترکیه وارد شود. در صورتی که این استقرار تکمیل شود، تعداد سربازان آلمانی به 350 تن می‌رسد و تیم پزشکی نیز شامل آن می‌شود.

سامانه دفاع موشکی پاتریوت سیستمی برای دفاع از ترکیه در مقابل حملات احتمالی از سوریه است اما این سیستم نمی‌تواند تمام مناطق ترکیه را پوشش دهد.

ائتلاف ناتو اوایل ماه دسامبر سال 2012 میلادی توافق کرد تا دو سامانه دفاع موشکی از سه عضو ناتو را به درخواست ترکیه در این کشور مستقر کند.

این ائتلاف اعلام کرد که استقرار این سامانه‌ها تنها به دلایل دفاعی است. پارلمان آلمان استقرار این سامانه را در 14 دسامبر سال 2012 و برای یکسال تصویب کرد.

توماس دومزیر، وزیر دفاع آلمان نیز اعلام کرد که این سامانه‌ها باید تاثیر کاهنده و محدود کننده بر سوریه داشته باشد.

وی افزود: در جریان جنگ سرد آموختیم که عامل بازدارندگی می‌تواند تنها رویکرد و گزینه در زمان باشد که تردیدها در خصوص آمادگی کشوری برای استفاده از سلاح است. در صورتی که سوریه به پرتاب راکت به سمت ترکیه بپردازد، ناتو از موشک‌های پاتریوت استفاده می‌کند. همچنین انتظار نمی‌رود که نیروهای آلمانی در این نبرد دخالت کنند.

نسخه پاک 2 این موشک‌ها در نزدیکی موشک پرتاب شده از سوی دشمن منفجر می‌شود و پاک 3 موشک پرتاب شده را به صورت مستقیم هدف قرار می‌دهد.

۱۳۹۱/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...