نسخه چاپی

چگونگی تائید نامزدهای انتخاباتی اسرائیل

در انتخابات پارلمانی اسرائیل هم كه هر 4 سال یك بار برگزار می‌شود، نظیر هر انتخابات دیگری نامزدها باید برای ورود به رقابت‌های انتخاباتی حائز شرایط مشخصی باشند.

به گزارش نما به نقل از فارس، روز سه‌شنبه انتخابات پارلمان اسرائیل در حالی برگزار می‌شود که 34 حزب مختلف خود را برای رقابت در این انتخابات آماده کرده‌اند. پارلمان اسرائیل 120 کرسی دارد و هر حزب تلاش می‌کند بیشترین کرسی ممکن را به دست آورد. حزب پیروز در انتخابات فردا وظیفه تشکیل کابینه را نیز بر عهده خواهد داشت.

بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده، پیش‌بینی می‌شود ائتلاف «لیکود-بیتنا» به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی بار دیگر در سمت خود ابقا شود.

اما در انتخابات پارلمانی اسرائیل هم که هر 4 سال یک بار برگزار می‌شود، نظیر هر انتخابات دیگری نامزدها باید برای ورود به رقابت‌های انتخاباتی حائز شرایط مشخصی باشند.

بنا بر قوانین انتخاباتی اسرائیل، هر اسرائیلی بالای 21 سال می‌تواند نامزد ورود به پارلمان شود، مگر اینکه دادگاه وی را از این امر محروم کرده و یا اینکه او سابقه کیفری حبس بیش از سه ماه در پرونده خود داشته باشد. فردی هم که بیش از سه ماه به زندان افتاده باشد، با گذشت 7 سال، می‌تواند در انتخابات شرکت کند.

مقامات ارشد اسرائیل از جمله رئیس رژیم صهیونیستی، حسابرس کل، قضات و هچنین رئیس ستاد ارتش و دیگر مقامات عالیرتبه نظامی برای شرکت در انتخابات باید دستکم 100 روز پیش از برگزاری آن، از مقام خود استعفا کرده باشند.

در این بین، کمیته مرکزی انتخابات، طبق قانون ممکن است از مهر تایید گذاشتن بر فهرست کاندیدائی فرد و یا افرادی که انکار موجودیت کشور اسرائیل به عنوان یک کشور قوم یهود؛ انکار ماهیت دموکراتیک بودن کشور اسرائیل؛ تحریک و آشوب انگیزی نژادی از اهداف و یا اعمال و عملکردشان باشد، خودداری کند.

۱۳۹۱/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...