نسخه چاپی

مجلس فقط آقای ابوترابی‌فرد نیست

نماینده خلخال در مجلس گفت: از كدام مجلس در جلسات مشترك با دولت شركت می‌كنند؟ آیا مجلس فقط آقای ابوترابی‌فرد و چند نماینده هستند؟

به گزارش نما به نقل از فارس، جلیل جعفری نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) طی تذکر آئین‌نامه‌ای درباره جلسات بین دولت و مجلس،‌ اظهار داشت:‌ می‌خواهیم بدانیم کدام مجلس در جلسات مشترک با دولت شرکت می‌کند، ‌آیا مجلس فقط آقای ابوترابی‌ و چند نماینده است؟ چه طور می‌شود که ما بعد از تشکیل جلسات مشترک بین دو قوه، تازه متوجه وجود چنین جلساتی می‌شویم؟

وی افزود: مگر ما نماینده مجلس نیستیم؟ همه مجلس باید درباره یک موضوع تصمیم بگیرد، ما نسبت به این اقدام هیئت رئیسه مجلس اعتراض شدید داریم، ما کی متوجه شدیم آقایان تشکیل جلسه مشترک دادند؟ تبعیض بی‌حد و حصری در مجلس حاکم است.

در ادامه حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس نیز در پاسخ به این تذکر نماینده خلخال گفت: در جلسات مشترک بین مجلس و دولت، آقای رئیس جمهور و برخی وزرای اقتصادی کابینه حضور دارند، به همین دلیل از مجلس هم متناسب با این افراد، رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس شرکت می‌کنند.

ابوترابی‌فرد یادآور شد: در جلسات مشترک بین دو قوه، رؤسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه، اقتصادی، عمران، کشاورزی، اجتماعی، بهداشت و انرژی حضور دارند، اما اگر نمایندگان راه دیگری در این زمینه پیشنهاد دارند، ما استقبال می‌کنیم.

نایب رئیس اول مجلس ادامه داد: به نظر رئیس مجلس و هیئت رئیسه رسیده که متناسب با وزرا، رؤسای کمیسیون تخصصی اقتصادی مرتبط با موضوع، در این جلسات شرکت کنند و در این نشست‌ها، فقط نقطه نظرات مطرح می‌شود و هیچ تصمیمی درباره مجلس اتخاذ نمی‌شود.

وی در پایان گفت: مصوبات باید در صحن علنی اخذ شود و خارج از این چارچوب اقدامی نمی‌شود.

۱۳۹۱/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...