نسخه چاپی

جزییات جدید از ضرب و شتم یك روحانی

روابط عمومی دادگستری استان كرمانشاه اعلام كرد كه موضوع ضرب و شتم روحانی مشهدی در كرمانشاه یك اختلاف خصوصی با شركای اقتصادی‌اش بوده است، نه امر به معروف و نهی از منكر.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، روابط عمومی دادگستری استان کرمانشاه اعلام کرد که موضوع ضرب و شتم روحانی مشهدی در کرمانشاه یک اختلاف خصوصی با شرکای اقتصادی‌اش بوده است، نه امر به معروف و نهی از منکر.

"دانیال هودرجی" مشاور فرهنگی و مسوول روابط عمومی دادگستری کل استان کرمانشاه با انتقاد از برخی خبررسانی‌های غیرواقعی در موضوع این اتفاق، تاکید کرد که بهتر است اصحاب خبر با حفظ صداقت خبری زمینه تعقیب حقوقی و قضایی را به موجب تشویش اذهان عمومی و غیره برای خود رقم نزنند.

وی در ادامه گفت: برخلاف آنچه در خبرها آمده، این اتفاق در مجاورت دادگستری کرمانشاه نبوده و علی فرض صحت مکانی، دستگاه قضایی با تکلیفی در این رابطه مواجه نبوده، چرا که خارج از ساختمان دادگستری بوده و مقوله ممانعت یا تعقیب لحظه‌ای چنین حادثه‌ای خارج از وظایف قانونی سیستم قضایی و به عبارت دیگر برخوردهای پلیسی و فیزیکی متوجه نهادی دیگر است.

هودرجی با اشاره به دلایل ذکر شده برای این اتفاق در خبر‌های منتشره، ادامه داد: تسویق ذهنی خوانندگان به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز مردود است، چرا که این ضرب و شتم محصول یک اختلاف خصوصی بوده و اصالتا ارتباطی با تلبس روحانی مورد بحث به لباس روحانیت و ایضا فریضه مذکور ندارد.

پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمانشاه نیز در توضیح دلایل ضرب و شتم این روحانی آورده است: منشا اختلاف، یک موضوع حقوقی است با تامین خواسته مشخص به مبلغ 12 میلیارد ریال، که پرونده آن در حال جری تشریفات قانونی خود است.

دادگستری کرمانشاه در پایان یادآور شده است که به مانند هر پرونده دیگری، دستگاه قضایی کرمانشاه نیز در این رابطه نیز هیچ سکوتی اختیار نکرده و متعاقب شکایت روحانی مضروب، دستور توقیف خودرویی که ضاربین با آن از صحنه جرم متواری شده‌اند صادر شده و مجنی علیه سرنشینان خودروی توقیفی را همان ضاربان ندانسته است که تحقیقات همچنان ادامه دارد.

بر این اساس، اخیرا در خبری اعلام شده بود که یک روحانی حوالی دادگستری کل استان کرمانشاه مورد حمله اشرار قرار گرفته است و با تقریب مفهومی این اتفاق و با ذکر مواردی مشابه اما با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در سطح کشور، زاویه دید راوی خبر، ذهن خوانندگان را به موضوع عاملیت مضروب به این فریضه هدایت می‌کرد.

۱۳۹۱/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...