نسخه چاپی

سه عامل شكست ناپذیری اسد از دید روزنامه اسرائیلی

یك روزنامه صهیونیستی در گزارشی به بررسی معادلات بازدارندگی حزب الله و رژیم صهیونیستی و همچنین تحولات میدانی سوریه پرداخته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع نظامی با هشدار نسبت به احتمال بروز درگیری بی‌سابقه با حزب‌الله لبنان در پی اوضاع بحرانی در سوریه، اوضاع مرزهای شمالی را بسیار بحرانی خواند و نوشت که بازدارندگی که اسرائیل با هزینه زیاد در جنگ 2006 به دست آورد، به سوی شکست بزرگی پیش می‌رود.

این منابع هشدار دادند که درگیری آینده حزب‌الله با اسرائیلی ها نشان خواهد داد که این جنگ با حمله به غزه بسیار متفاوت است، این جنگ بسیار بدتر از آن چیزی است که بتوان آن را با غزه مقایسه کرد.

این گزارش به برخی پیامدهای این حمله احتمالی اشاره کرده و نوشت: توقف فعالیت‌های فرودگاه بن گوریون، توقف فعالیت های بنادر اسرائیل و توقف حرکت کشتی ها به سوی این بنادر و خروج کشتی از آنها، افزایش بیمه‌های کالاها و کشتی‌ها از جمله این پیامدها خواهد بود.

وی در عرصه نظامی نیز تاکید کرد که حملات هوایی اسرائیل نمی‌تواند مانع از تمام این مسایل شود، از سوی دیگر درگیری اخیر در نوار غزه منجر به درگیری زمینی نشد، اما در لبنان اوضاع متفاوت خواهد بود.

منابع نظامی صهیونیست به میزان موشک‌هایی که ممکن است بر سرزمین‌های اشغالی فرود آید، اشاره کرده و گفتند که ستاد ارتش باید برنامه ریزی دقیقی برای عملیات زمینی گسترده به صورت همزمان با حملات و مانورهای هوایی در دستور کار قرار دهد.

این روزنامه تصریح کرد که این اطلاعات در دفتر کار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی موجود است، اما وی از اعلام آن در زمان انتخابات دوری می کند، چرا که اینها اخبار بدی است که شهرک نشینان نباید آن را در هنگام انتخابات بشنوند.

یدیعوت به سفر اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بلندی های اشغال شده جولان اشاره کرده و نوشت که این سفر تنها برای اهداف انتخاباتی نبود، بلکه وی از یائیر گولان فرمانده جبهه شمالی شنیده بود که 45 سالی که آرامش در مرزهای فلسطین اشغالی با سوریه حکمفرما بود، به پایان آمده است.

منابع صهیونیست به اوضاع سوریه نیز اشاره کرده و ضمن تاکید بر این نکته که دولت این کشور همچنان متعهد و متحد است، اعلام کردند که نجات اسد بستگی به همبستگی قدرت، بازدارندگی وضع اقتصادی و نوع فعالیت های نظامی در میدان است، دولت همچنان متحد است و اسد نیز محکم است و بر خلاف اعتقاد ما از هم نمی‌شکند، او ژن حافظ اسد را به ارث برده است، فرماندهان ارشد ارتش نیز فرار نمی کنند و تنها جنگ داخلی می توانست اقتصاد سوریه را از هم بپاشد که این جنگ نیز محقق نشده است.

این منابع با ابراز نگرانی از اوضاع امنیتی در فرماندهی شمالی لبنان در نزدیکی مرزهای سوریه اعتقاد دارند که منطقه به سوی هرج و مرج کامل خواهد رفت. این در حالی است که هم اکنون نیز درگیری های پراکنده ای در مرزها وجود دارد. عناصر مخالفان دولت در تحریکات مرزی خود برای ضربه زدن به اهداف نظامی سوری‌ها از نقطه صفر مرزی تردد می کنند و ارتش سوریه نیز برای اینکه درگیری با اسرائیل ایجاد نشود، به سوی آنها شلیک نمی کنند، به این ترتیب می توان گفت که عناصر مسلح عملیات خود را در پوشش ارتش اسرائیل انجام می‌دهند.

۱۳۹۱/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...