نسخه چاپی

اخراج 5000 سرباز از وزارت دفاع انگلیس

وزارت دفاع انگلیس در ادامه برنامه تعدیل 20 هزار نفری نیروها، قصد دارد 5 هزار سرباز دیگر خود را اخراج كند.

به گزارش نما، فارس به نقل از شبکه اسکای‌نیوز نوشت: دولت انگلیس امروز خبر اخراج حدود 5 هزار سرباز را اعلام خواهد کرد. این اقدام در راستای اجرایی کردن دور جدیدی از تعدیل نیرو در وزارت دفاع انگلیس انجام می‌شود.

این دور از کاهش نیروها بیشتر بر سربازان ارتش انگلیس متمرکز است. پیش از این نیروی دریایی و نیرو هوایی سلطنتی انگلیس نیز به میزان لازم از تعداد نیروهای خود کاسته‌اند.

منابع اسکای‌نیوز اطلاع داده‌اند که سربازانی که باید تعدیل شوند، امروز از سوی مافوق خود از این موضوع مطلع می‌شوند.

این تعدیل نیرو فعلا شامل نیروهای حاضر در افغانستان نمی‌شود و این نیروها از تعدیل مستثنا هستند. علاوه بر این نیروهایی که قرار است در 6 ماه آینده اعزام شوند و یا اینکه به تازگی از مأموریت بازگشته‌اند نیز در این طرح در نظر گرفته نشده‌اند.

البته اخراج این سربازها به صورت آنی نیست و امروز آن‌ها تنها از این تصمیم مطلع می‌شوند. تصمیم نهایی در این مورد تا ماه ژوئن اتخاذ می‌شود.

دولت انگلیس تلاش می‌کند با اعطای مزایایی چون مهلت کاریابی و بیمه بیکاری سربازان را مجاب کند که خود کناره‌گیری کنند. مقامات انگلیسی می‌گویند در دور قبل کاهش نیروها، 72درصد از افراد به صورت داوطلبانه کناره‌گیری کرده‌اند.

وزرات دفاع انگلیس از سال گذشته با کاهش شدید بودجه روبرو شد و بنا بر برنامه‌های دولت انگلیس باید تا سال 2020 تعداد نیروهای خود را به 80هزار نفر کاهش دهد و این یعنی اخراج 20هزار سرباز از وزارت دفاع انگلیس.

۱۳۹۱/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...