نسخه چاپی

دستگیری 4 تن از رهبران محلی طالبان در افغانستان

نیروهای افغان و نیروهای ائتلافی ناتو امروز (سه‌شنبه) در عملیات‌های جداگانه‌ای چهار تن از رهبران محلی شبه‌نظامیان طالبان را دستگیر كرده‌اند.

به گزارش نما،ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، نیروهای بین‌المللی کمک به برقراری امنیت (ایساف) در افغانستان در خبری تازه اعلام کردند: امروز نیروهای ناتو و نیروهای امنیتی افغانستان یکی از رهبران طالبان را در منطقه لشگرگاه در ولایت هلمند دستگیر کردند.

در این خبر بدون آنکه به نام این رهبر طالبان اشاره‌ای شود، اعلام شد که وی مسئولیت عملیات‌های انجام شده با بمب‌های دست‌ساز را نیز بر عهده داشته است. شبه‌نظامیان تحت فرماندهی این رهبر طالبان بمب‌های دست‌ساز را ساخته و آنها را جاساز می‌کردند و به تازگی به استفاده از بمب‌های دست‌ساز مغناطیسی در وسایل نقلیه مورد هدف ارتش افغانستان در ولایت هلمند دست‌ زده بودند.

این رهبر طالبان همچنین مسئولیت فرماندهی حملات شبه‌نظامیان را علیه نیروهای ائتلافی بر عهده داشت.

در ادامه این خبر همچنین اعلام شد، نیروهای ناتو و افغانستان صبح امروز نیز در مناطقی در نزدیکی ولایت قندهار دو تن دیگر از رهبران شبه‌نظامیان طالبان را دستگیر کردند.

با وجود چندین عملیات نظامی توسط نیروهای آمریکا و نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت‌های قندهار و هلمند در دو سال گذشته، باز هم این دو ولایت پایگاهی برای شبه‌نظامیان محسوب می‌شوند.

علاوه بر این یکی از تسهیل‌کنندگان سلاح برای شبه‌نظامیان حقانی نیز اوایل صبح امروز در ولایت لوگار ردیابی شد.

در ادامه این خبر اعلام شد: در جریان این عملیات، نیروهای امنیتی توانستند سلاح‌ها، مهمات و 300 هزار افغانی معادل 5800 دلار آمریکا را کشف و ضبط کنند.

شبکه حقانی به عنوان یکی از گروه‌های شبه‌نظامی مرتبط با طالبان غالبا عملیات‌های خود را در ولایت‌های شرقی افغانستان و کابل صورت می‌دادند و مسئولیت بسیاری از حمله‌های شدید را در خصوص نیروهای امنیتی بر عهده داشتند.

اخیرا نیروهای افغان و حدود صد هزار تن از سربازان نیروهای ناتو عملیات پاکسازی خود را علیه شبه‌نظامیان در سراسر افغانستان افزایش داده‌اند. با این حال شبه‌نظامیان با تداوم بمب‌گذاری‌های انتحاری و سازماندهی بمب‌های دست‌ساز به این عملیات‌های نیروهای امنیتی واکنش نشان داده‌اند.

۱۳۹۱/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...