نسخه چاپی

حاج منصور:نتیجه مراقبت بر اعمال روزانه ، بیداری نیمه شب است

رفقا، اگر می‌خواهید بدانید نماز‌های یومیه و واجبتان ثمر و نتیجه دارد نشانه‌اش این است كه نیمه شب بیدارت كنند.به خدا این كار را می‌كنند؛ یقین دارم كه می‌كنند. شور و شعف در ولایت است حالا چه به خنده باشد چه به گریه

مراسم هفتگی قرائت زیارت عاشورا در حسینیه صنف لباس فروشان تهران، برگزار شد.

به گزارش عقیق، حاج منصور ارضی در این مراسم ضمن تاکید بروجود نشاط در دین مبین اسلام گفت: این نشاط می‌تواند با انجام بهترین اعمال خیر برای انسان به دست بیاید و این عمل خیر گرفتن دست دیگران است.

این مداح اهلبیت (ع) با اشاره به اینکه بعضی‌ها می‌گویند اگر برای امام حسین (ع) گریه نکنیم به چه دردی می‌خوریم افزود: باید در جواب بگویم بیش از نیمی از همین زیارت عاشورا و دیگر زیارات سفارش شده شامل برائت از دشمنان است، این نشان می‌دهد که ما باید در این روزهایی که ایام مرگ فرعون و به درک واصل شدن یزید لعنت الله علیه است نشاط داشته باشیم. خدا و اهلبیت (ع) به فکر ما بوده‌اند که ماه‌های ربیع الاول و ربیع الثانی را مثل بهار خودمان ایام خوشحالی ما قرار داده‌اند.

حاج منصور ارضی در ادامه سخنانش به انجام کار خیر به خصوص در این ایام تاکید کرد و گفت: بعضی‌ها در این روز‌ها به عشق حضرت حجت (عج) و آغاز ولایت ایشان کار خیر می‌کنند و در روایات هست که اگر کسی به عشق امام زمان (عج) دلی را شاد کند، فردی را اطعام کند ویا یک قدم خیر برای کسی بردارد چه مقامی پیدا می‌کند. ببینید در این شرایط گرانی و سختی‌های معیشتی مردم، قدمی که برمی داری به سمت چه کسی است؟ آیا به سمت خدا و اهلبیت (ع) است یا به نیت دیگری است؟

حاج منصور با اشاره به این فراز از زیارت امین الله که می‌فرماید «مشغولة عن الدنیا بحمدک و ثنایک» گفت: دقّت کنید که اهل بیت چه مقامی داشتند. تاکید شده وقتی کنار قبر امیرالمومنین می‌رسی سمت راست صورتت را به قبر یا ضریح بگذار و بگو: «اللهم ان قلوب المخبتین الیک الواله»؛ یعنی
این پیرغلام اباعبدالله (ع) با تاکید بر این موضوع حاجاتمان را از امام زمان (عج) بخواهیم گفت: حاجاتی که می‌خواهیم متصّل به دنیا و شهوت نباشد. این ایام ایام ورود حضرت به پیشگاه خدا با درجهٔ امامت است دیگر؛ حالا شما از حضرت حجّت چه می‌خواهید؟؟ برخی می‌گویند «عجّل علی ظهورک» یا «عجل لولیک الفرج» ولی باز هم برای حاجت خودشان می‌خواهند.

حاج منصور ارضی در توضیح عبارت «قلوب المخبتین» گفت: بدانید که شیعه قلبش مثل آقایش امیرالمومنین (ع) و اهل بیت (علیهم السلام) است، معلوم می‌شود که «مخبتین» برگزیدگان هستند، یعنی آن‌ها در حلال و حرام زندگیشان مواظبت دارند که هیچ در مکروهات هم دقّت دارند؛ این‌ها به خانهٔ خدا که می‌رسند شیدایند بطوری که وقتی عدّه‌ای از بیرون تماشایشان می‌کنند می‌گویند این‌ها دیوانه‌اند. امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه درباره صفات متقّین می‌فرمایند که اینگونه است که اگر کسی صورتشان را ببیند می‌گوید این‌ها از شدت ضعف انگار نان هم برای خوردن ندارند.

حاج منصور ارضی ضمن تاکید مجدد بر شادی و تولی گفت: نشاط نه تنها در گریه کردن و کربلا رفتن و مشهد رفتن و زیارت کردن است بلکه در شادی و خنده و تولّی هم است. مشهد هم که می‌روید خوشحال و خندان باشید.

حاج منصور ارضی در پایان گفت: بچّه‌ها، عزیزان، رفقا، اگر می‌خواهید بدانید نماز‌های یومیه و واجبتان ثمر و نتیجه دارد نشانه‌اش این است که نیمه شب بیدارت کنند.به خدا این کار را می‌کنند؛ یقین دارم که می‌کنند، اگر بخواهید و حواستان به اعمال روزانه‌تان باشد؛ آرام بیدارت می‌کنند، بیدار که شدی می‌گویی چه کسی مرا صدا کرد؟ آقا اگر کسی را بخواهند، همه جوره می‌خواهند. برو دنبال این موضوع، حالا چه در شادی و چه در حزن؛ الان ما شادیم ولی از آن طرف هم ناراحت برای مادرمانیم، که روز اوّل ربیع او را زدند. چکار کنیم؟، انشاالله که دروغ باشد.

به گزارش عقیق، حاج منصور ارضی مراسم این هفته زیارت عاشورا را با این شعر در ستایش حضرت ولی عصر (عج) آغاز کرد:

فوج مَلَک دُور و بَرَش دارد نگارم
یک آسمان زیرِ پرش دارد نگارم

باید تمام عرشیان چاوش بخوانند
تاج ولایت بر سَرَش دارد نگارم

صبرش علی کویش حسن خویَِِش حسینی
خُلقی چو جدّ اطهرش دارد نگارم

نامی دِگر از حاتمِ داعی نمانده است
از بس گدا در محضرش دارد نگارم

حتّی منه پیمان شکن را هم دعا گوست
الحق که ارث از مادرش دارد نگارم

از اوّل غیبت به شیعه بوده معلوم
فکری برای آخرش دارد نگارم

وقتِ فرج شمشیر حیدر را به دستی
قرآن به دستِ دیگرش دارد نگارم

یعنی به سر فکر تقاص خون جدّ و
شش ماههِ طفلِ پرپرش دارد نگارم

کوری چشم دشمنان لطفی مدارا
بر این نظام و رهبرش دارد نگارم

ما در پیِ دیدارِ رویِ یــــار هستیم
از غمزه چشمان او بیمار هستیم

۱۳۹۱/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...