نسخه چاپی

ضعف اروپا در تصمیم گیری مشترك

رئیس كنفرانس امنیتی مونیخ از دلسردی روسیه در مناسبات با آمریكا خبر داده و با اشاره به تكروی فرانسه در مالی در این باره كه اروپا هنوز توانایی تصمیم گیری و اقدام مشترك در شرایط بحرانی را ندارد ابراز تاسف كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، "ولفگانگ ایشینگر"، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ و سفیر سابق آلمان در آمریکا در بخشی از گفتگو با روزنامه آلمانی "دی ولت" درباره سیاست خارجی و امنیتی مشترک در اتحادیه اروپا با اشاره به تکروی فرانسه در مداخله نظامی مالی گفت: البته فرانسه از همه جناحها به دلیل مدیریت بحران قاطعانه اش مورد تمجید قرار گرفته است. اما مسلما جای تاسف دارد که ما به عنوان اتحایه اروپا هنوز بسیار از این شرایط فاصله داریم که در یک وضعیت بحرانی بتوانیم به صورت مشترک عمل کنیم.

وی در ادامه درباره رد عملیات نظامی نیروهای آلمانی در مالی از طرف دولت این کشور گفت: چنین بحث هایی که آیا ما در عملیات مالی به اندازه کافی به فرانسه کمک می کنیم یا نه به مردم تلقین می شود ،در مالی تنها این مسئله مطرح است که آیا ما به اندازه کافی به فرانسه وفادار هستیم یا نه. چنین خطایی را ما در سال 2001 در افغانستان یکبار انجام داده ایم زمانی که ما همبستگی بی قید و شرط خود با آمریکا را اعلام کردیم.

ایشینگر در بخش دیگری از این گفتگو به دلسردی روسیه در مناسبات خود با آمریکا اشاره کرده و سیاست اوباما در بازسازی مجدد مناسبات با مسکو را لفاظی و سخنوری ارزیابی کرده و تصریح کرد که مثلا در مسئله سپر موشکی هیچ توافقی بین واشنگتن و مسکو به وجود نیامد.

وی همچنین مناسبات مسکو- واشنگتن را در سیاست جهانی مهم ارزیابی کرده و گفت: بنابراین اوباما باید با پوتین به گفتگو بنشیند،علایق مشترک فراوانی بین آن دو وجود دارد. آمریکا نمی تواند تا ابد روسیه را با بازی از سر خود باز کند. حالا مسئله اعتماد سازی مطرح است. آلمان می تواند در این راستا کمک کرده و کانالهای گفتگو را باز کند.

۱۳۹۱/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...