نسخه چاپی

سپاه قدس و حزب‌الله دست به كار می شوند!

عکس خبري - سپاه قدس و حزب‌الله آماده مي شوند!

یكی از متخصصان مبارزه با تروریسم، با انتشار گزارشی مدعی است كه سپاه قدس و حزب‌الله لبنان برای طراحی و اجرای عملیات تروریستی انتقام‌جویانه علیه امریكا و متحدانش آماده می شوند.

به گزارش نما به نقل از  جام نیوز، رسانه های غربی که در آستانه مذاکرات هسته ای کشورمان در دوره های مختلف، بازی های روانی گوناگونی به راه انداخته اند، این بار نیز از قول یک به اصطلاح متخصص مبارزه با تروریسم، از تلاش سپاه قدس ایران و حزب الله لبنان برای طراحی و اجرای عملیات تروریستی خبر می دهند.

 

وب سایت "دویچه وله" (DeutscheWelle) به نقل از "اسوشیتدپرس" (AssociatedPress) نوشت: "متیو لویت" از متخصصان سرشناس مبارزه با تروریسم، با انتشار گزارشی از تلاش‌های نظامیان سپاه قدس و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان برای طراحی و اجرای عملیات تروریستی انتقام‌جویانه علیه امریکا و متحدانش خبر داده است.

 

این وب سایت مدعی است گزارش جدیدی اخیرا منتشر شده که نشان می‌دهد سپاه قدس -شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران ایران- با همکاری شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان، با بررسی تجربه طرح‌های ناکام تروریستی در دو سال گذشته، ممکن است در تدارک دور تازه‌ای از حملات تروریستی علیه امریکا و هم‌پیمانانش از جمله اسرائیل باشند.

 

خبرگزاری اسوشیتدپرس در خصوص این گزارش می نویسد: این گزارش که توسط متیو لویت -متخصص امور مبارزه با تروریسم در مرکز مطالعات شرق نزدیک، مستقر در واشنگتن- تهیه و تدوین شده، می‌گوید سپاه قدس و حزب‌الله به عنوان دو سازمان مستقل که از دیرباز همکاری‌های نزدیکی دارند، در صدد افزایش فعالیت‌های معطوف به ترور هستند و این مسئله می‌تواند برای امریکا و متحدانش در جهان نگران‌کننده باشد.

 

متیو لویت، نویسنده این گزارش، با تکرار این ادعا که از دو طرح تروریستی ایران[!] در سال گذشته، یکی در بلغارستان با موفقیت انجام شد و طرح دیگر برای ترور سفیر عربستان در امریکا ناکام ماند، می‌گوید: «نشانه‌هایی از عزم راسخ نظامیان و شبه‌نظامیان ایران و لبنان برای عملیات انتقام‌جویانه یافته ام. آن ها قصد دارند در واکنش به تشدید فشارهای غرب بر برنامه هسته‌ای ایران، دست به چنین اقداماتی بزنند.»

 

گزارش متیو لویت، همچنین به اظهارات مقامات مبارزه با تروریسم امریکا اشاره می‌کند. به گفته او، مقامات امریکایی به کنگره گفته‌اند که سپاه قدس و حزب‌الله تبدیل به "منبع اصلی نگرانی" برای ایالات متحده شده‌اند.

 

او با اشاره به افزایش تنش‌ها میان ایران و غرب بر سر برنامه بحث‌برانگیز هسته‌ای جمهوری اسلامی و به‌کارگیری ابزارهایی نظیر "استاکس‌نت" از سوی امریکا برای آسیب رساندن به تأسیسات هسته‌ای ایران، می‌گوید این اقدامات غرب مقامات ایران را خشمگین کرده است.

 

این گزارش مدعی است که در فاصله ماه مه ۲۰۱۱ تا ژوئیه ۲۰۱۲ بیش از ۲۰ طرح ترور سپاه قدس و حزب‌الله در سراسر جهان کشف و خنثی شده که از این میان قرار بود ۹ مورد از آن ها در ۹ ماه اول سال ۲۰۱۲ اجرا شود.

 

 

نویسنده این گزارش در اظهار نظری جالب توجه معتقد است که میزان غیرحرفه‌ای بودن طرح‌های تروریستی سپاه قدس و حزب‌الله تکان‌دهنده است: «انتخاب اهداف به شدت نامناسب و شیوه اجرای این حملات به شدت غیرحرفه‌ای بود.»

اما به اعتقاد او، اصلاح روش‌ها و برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای حملات، ممکن است در آینده آن ها را در مواردی به اهداف ویرانگر مورد نظرشان برساند.

 

به نوشته سایت دویچه وله، "متیو لویت" نویسنده این گزارش، از برجسته‌ترین پژوهشگران مبارزه با تروریسم در جامعه اطلاعاتی امریکا است. او در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ به عنوان معاون اطلاعات و تحلیل وزارت خزانه‌داری امریکا مشغول فعالیت بود.

 

این منبع در پایان می نویسد: مواردی که او در این گزارش مطرح کرده، با استناد به گزارش‌هایی است که در اختیار دولت امریکا قرار گرفته، اما در همه موارد حکومت جمهوری اسلامی هرگونه دخالت یا مشارکت در طرح‌ریزی یا اجرای این حملات تروریستی را انکار کرده است.

 

ناگفته پیداست که این به اصطلاح گزارش و به عبارت دقیق تر "سناریوسازی" برای "ایران هراسی" و "شیعه هراسی" در دوره های مختلف از سوی افراد و مؤسسات مطالعاتی وابسته به سرویس های جاسوسی امریکا و اسرائیل و دولت های وابسته صورت گرفته است.

 

اشاره این گزارش به اتهام دست داشتن حزب الله در جریان انفجاری انتحاری در اتوبوس حامل گردشگران اسرائیلی است که در محوطه پارکینگ فرودگاه شهر ساحلی بورگاس بلغارستان به وقوع پیوست. طی آن انفجار 5 صهیونیست، راننده اتوبوس و عامل حمله انتحاری کشته شدند. رژیم صهیونیستی بعد از این اتفاق فشارهای زیادی بر اتحادیه اروپا وارد آورد تا نام حزب الله لبنان را در فهرست گروه های تروریستی این اتحادیه بگنجاند، اما اروپایی ها با تأکید بر اینکه مدرکی مبنی بر دست داشتن حزب الله در انفجار مذکور وجود ندارد، از پذیرش درخواست صهیونیست ها سر باز زدند.

 

همزمان با سناریوسازی علیه سپاه قدس در خصوص ترور سفیر عربستان در آمریکا نیز آن زمان (یازدهم اکتبر 2011)، وب‌سایت ماهنامه معتبر "آتلانتیک" در تحلیل خود از اتهام دادستان کل آمریکا مبنی بر طرح عوامل حکومت ایران برای به قتل رساندن سفیر عربستان از طریق بمب‌گذاری نوشته بود "این ماجرا بیشتر به داستان تخیلی جاسوسی شباهت دارد".

۱۳۹۱/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...