نسخه چاپی

لباس خلبانی كفن ماست

فرمانده پایگاه هشتم شكاری شهید بابایی اصفهان گفت: لباس خلبانی كفن ماست و مفتخریم كه همواره در ركاب ولایت باشیم تا همچون كبوتران خونین بال دفاع مقدس در آسمان عبودیت خدا و رسیدن به كمال پیروی از ولایت چنان محو شویم كه حتی ذره‌ای از جسم ما هم به زمین خاكی نرسد.

به گزارش نما، امیر علیرضا برخور در گفت‌وگو با فارس با تبریک ایام الله دهه فجر و روز نیروی هوایی اظهار کرد: امیدواریم سالی 22 بهمن را جشن بگیریم و پس از آن انقلاب را به صاحب اصلی‌اش حضرت ولی اصل تحویل دهیم.

وی ادامه داد: خدا کند افتخار داشته باشیم بر مبنای حدیثی برمبنای اینکه «پس از ظهور آقا پرندگان آهنین بالی از شرق برای خدمت به امام می‌آیند»، این پرندگان آهنین بال خلبانان نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی باشند.


فرمانده پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان با اشاره به سال‌های پیروزی انقلاب اظهار کرد: نیروی هوایی با توجه به ماموریت و وظیفه خاصی که در آن برهه از زمان داشت و حضور بیگانگان بسیار زیادی که به نام مستشار یا متخصص در این نیرو کار می‌کردند، به ظاهر فضای بازتری داشت و اتصال و اتکای این نیرو به قدرت‌های خارجی به خاطر تجهیز محوری و تخصصی بودن این نیرو بیشتر بود.


وی اضافه کرد: با وجود این قضیه و با توجه به شناختی که نیروهای غیور هوایی از ماهیت حضور خارجی‌ها در زمان طاغوت در این نیرو داشتند و حب و وطن دوستی که برادران نیروی هوایی به کشورشان داشتند و این که می‌دیدند مستشاران چگونه با ایرانیان برخورد می‌کنند و سرمایه‌های ما را ناجوانمردانه بر باد می‌دهند، همه این موارد زمینه گرایش دلاوران این نیرو به سمت سخنرانی‌های حضرت امام را سبب شد.


برخور ادامه داد: زمانی که سخنان امام(ره) در قلب پرسنل نیروی هوایی نشست، سبب شد حرکت بزرگ و به یادماندنی 19 بهمن به وجود آید، هیچ کس نمی‌دانست انقلاب در22 بهمن پیروز می‌شود و این عمل بزرگ کارکنان، افسران، همافران، درجه داران و خلبانان نیروی هوایی که نشان از شجاعت و همدلی این بزرگواران داشت، سبب تسریع در پیروزی انقلاب شد.


وی تاکید کرد: بی‌شک هیچ تحلیلگر سیاسی و نظامی در هیچ کجای دنیا نمی‌تواند، تاثیری که پیوستن گروه بزرگی از ارتش به نام نیروی هوایی به امام و مردم و انقلاب داشت را انکار کند.


* پایگاه هشتم شکاری حلقه میانی زنجیره دفاع هوایی کشور


فرمانده منطقه هوایی مرکزی کشور با بیان اینکه نیروی هوایی، «فعل ما می‌توانیم» را هجا به هجا در محضر ولایت صرف کرده است، بیان کرد: نیروی هوایی که در ابتدای انقلاب در صف اول پیروی از ولایت بود، امروز نیز مفتخر است که خود را به نوعی سپاه ولی امر بداند و تا آخرین قطره خون پاسدار حریم ولایت باشد.


وی در زنجیره دفاع هوایی کشور را نقش حلقه میانی دانست و افزود: در میان کشورهای منطقه و جهان حرف برای گفتن داریم و بارها اذعان کردیم که مجموعه نظامی کشور تحت امر ولایت در همه دنیا مطرح است و همواره پشت ایادی ظلم و جور در شرق و غرب از شنیدن نام سپاهیان، ارتشیان، بسیجیان و خلبانان ایرانی می‌لرزد.


برخور ادامه داد: روز به روز با توجه به اختراعات و اکتشافات مهندسی رزمی و جنگ هوایی که انجام می‌گیرد، نیروی هوایی به روز و هم دوش سایر قوا نقش عمده‌ای در پاسداری از دستاوردهای انقلاب دارد.


وی گوشه‌ای از فعالیت‌های عظیم پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی، را درخاک اصفهان برشمرد و گفت: همان‌گونه که در سال‌های دفاع مقدس و هم اکنون می‌بینیم با کمک پدافند هوایی اگر ذره‌ای احساس تهاجم در حرکت دشمن احساس شود بلافاصله شکاری‌های پایگاه، عملیات رهگیری، بیرون راندن و انهدام را انجام خواهند داد.


فرمانده منطقه هوایی مرکزی کشور اضافه کرد: همان‌گونه که در سال‌های دفاع مقدس بارها شاهد بودیم که پدافند نیروی هوایی ارتش با کمک پدافند سپاه بارها هواپیماهای دشمن را برفراز اصفهان مورد اصابت قرار دادند و شکاری‌های اف 14 پایگاه هشتم به کرات هواپیماهای عراقی را در شمال و غرب پالایشگاه و مناطق مرکز کشور سرنگون کردند.


* قدرت جنگنده‌های اف 14ایران بر جهان سیطره دارد


وی با بیان اینکه کل آسمان کشور و مرزها در سیطره و نفوذ کامل رادارهای قرارگاه پدافند و جنگنده، شکاری‌های نیروی هوایی ارتش قرار دارد، اظهار کرد: در صورت مشاهده کوچک‌ترین تهاجم، شکاری‌های پایگاه هشتم گوش به فرمان ستاد عملیاتی نیروی هوایی در کمتر از چند دقیقه آسمان کشور را شکافته و مرزها را در هم می‌نوردند و برخی پایگاه‌های نزدیک به مرز نیز می‌توانند این کار را در کمتر از چند ثانیه انجام دهند.


برخور سرعت را یکی از خصوصیات نیروی هوایی دانست و افزود: این امر به ما امکان می‌دهد به سادگی پایگاهی را ایجاد و به سرعت بر اساس تدابیر راهبردی ستاد کل آن پایگاه را جمع‌آوری کنیم.


وی ادامه داد: در زمان طاغوت آمریکا که می‌پنداشت با زیر بال گرفتن حکومت دست نشانده شاه می‌تواند ارتش دومی در ایران برای خود و ژاندارمی در منطقه داشته باشد، شکاری‌های اف 14 را تنها به ایران داد و برای سرآمدی نظامی این فناوری را در انحصار خود نگه داشت.


فرمانده منطقه هوایی مرکزی کشور تاکید کرد: آمریکا فکر نمی‌کرد روزی به دست فرزندان امام روح الله همین هواپیماها همچون رعد و صاعقه بر سر ایادی بعثی او در دوران دفاع مقدس آوار شوند.


وی گفت: قابلیت‌های منحصر به فرد این هواپیمای رهگیر، ایران را به قطبی مهم در جنگ هوایی دنیا در زمینه فاکتورها و مهارت‌های هوایی این نوع جنگنده شکاری قرار داده است.


برخور اضافه کرد: در آینده نزدیک روزی فرا خواهد رسید که با بومی سازی ساخت انواع جنگنده‌ها و شکاری‌های فراتر از دانش امروزی، دنیا را از انحصار طلبی قدرت‌های پوشالی نجات خواهیم داد.


وی تاکید کرد: چیدمان امروز امکانات پرنده نیروی هوایی ارتش در کنار پدافند هوایی و قدرت‌های راداری زمانی که با توانایی‌های سایر نیروهای هوایی از جمله سپاه و هوانیروز تلفیق می‌شوند، مجموعه‌ای کامل و همپوشان از دفاع نظامی را برای کشور به وجود آورده، که در تاریخ نیروی هوایی بی سابقه است.


* داستان حماسه خلبان ایرانی با 30 ساعت آموزش


این فرمانده خلبان سال‌های دفاع مقدس در مورد توان آموزش‌های خلبانی کشور به فارس گفت: سه ماه پیش سی‌امین سالگرد تاسیس دانشکده خلبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران را جشن گرفتیم که این دانشکده از صفر تا صد آن ایرانی و ساخت برادران ارتش و زائیده تفکر ایرانی است.


وی افزود: در این دانشکده در دوران دفاع مقدس خلبانانی آموزش دادیم که همان‌ها بلافاصله پس از اتمام آموزش در جنگ حضور یافته و توانستند، موفقیت‌های بزرگی کسب کنند.


برخور ادامه داد: در زمان دفاع مقدس خلبانی داشتیم که تنها با 30 ساعت آموزش بر فراز خلیج فارس با اف 14 خود با سه فروند میراژعراقی درگیر شد و توانست آنها را سرنگون کند و این نشان از عزم بالا و ایمان و شجاعت مثال زدنی خلبانان ایران و بالابودن سطح آموزش‌های دانشکده خلبانی ارتش دارد.


وی با اشاره به اینکه چند عامل اثرگذار در وجود خلبانان ایرانی آنها را دفاع مقدس و سایر میدان‌ها بر دشمن برتری می‌دهد، گفت: یکی از این موارد، اعتقادات مذهبی است و اعتماد به نفسی که در آنها وجود دارد و می‌دانند مردمانی بزرگ و کشوری پهناور چشم به نتیجه پرواز آنها دارد.


این فرمانده افزود: عاشق بودن به شغل یکی دیگر از خصلت‌های موفقیت ساز خلبانان ایرانی است که در کنار ایمان و ولایی بودنشان، آنها را برجسته می‌سازد.


وی تاکید کرد: در وجود بسیاری از خلبانان چیزهایی هست که من به آنها غبطه می‌خورم و در وجود بچه‌های پروازی چیزهایی دیدم که تا آخر عمر از یادم نمی‌رود، خلبانان شجاعی که مردن از آنها می‌ترسد و مرگ از آنها فرار می‌کند.


برخور با نام بردن از جلال آرام و خلبانان جاویدان نام همچون زنده یاد «عباس حزین» و خلبانان سر افراز «اسد عادل» و «حسن هرندی» این قهرمانان را در کنار سایر خلبانان شهید ، عقابان تیز پروازواز هواپیمای اف 14 و اف 5 نامید و گفت: نام‌های شهدای بزرگ نیروی هوایی هرگز از ذهن مردم ایران پاک نمی‌شود.


وی ادامه داد: در همین اصفهان خلبانی داریم که با هم پرواز شهید اردستانی بوده است و هم اکنون نیز سرحال و شجاع جزو بهترین خلبانان این مملکت است که ترس از هیبت و شجاعت او هراس دارد.


* سلاح ایمانی خلبانان ایران نامحدود است


فرمانده پایگاه هوایی ارتش اصفهان در ادامه گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: وقتی با یک شکاری که فقط جای یک خلبان دارد از زمین به پرواز در می‌آیی و 30 کیلومتر ارتفاع می‌گیری، می‌دانی که با چند موشک نمی‌توانی موفقیت مطلق چندانی داشته باشی و آنچه تو را پیروز مطلق می‌کند، قدرت ایمان و دعای خیر مردم است.


وی اضافه کرد: سلاح نظامی یک خلبان محدود است ولی سلاح ایمانی او نامحدود بوده و می‌داند ملتی به او اعتماد کردند و حفاظت از محلی مهم به پرواز موفق شما بستگی دارد و خلبان با تمام وجود محو انجام بهتر عملیات می‌شود.


برخور ادامه داد: تفکر سانحه و ضربه دیدن در باور و وجود هیچ خلبان ایرانی نمی‌گنجد چرا که او جز شجاعت و وطن پرستی یک ارزش افزوده ایمانی و ولایی دارد که در وجود خلبانان دیگر کشورها نیست.


وی با اشاره به شهید دوران گفت: خلبانان ایرانی به هر قیمتی عملیات خود را به نحو احسن به پایان می‌رسانند، حتی اگر پایان آن شهادت باشد که فیض کامل است.


فرمانده منطقه هوایی مرکزی کشور با بیان اینکه اعتقاد فرماندهی نظامی ارتش بر فراگرفتن کارهای عملی نظامی در کنار کارهای علمی است، بیان کرد: دانشگاه‌های متعدد علمی نظامی نیز در سال‌های پس از دفاع مقدس درصدد برآوردن این نیاز نیروهای مسلح گام‌های مهمی را بر داشته است.


وی افزود: دنیا به سرعت به سمت فناوری‌های نظامی پیش می‌رود و ایران اسلامی نیز به هیچ وجه از این قافله عقب نیفتاده و دانش و فناوری نظامی خود را هر روز جدیدتر و کارآمدتر می‌سازد.


برخور در پایان تاکید کرد: ثانیه‌ای در علم گرایی نظامی چشم بر هم نمی‌گذاریم و هیچ دستاورد جدید نظامی دنیا از چشم ما پنهان نمی‌ماند.

۱۳۹۱/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...