نسخه چاپی

رمزگشایی از توطئه ضد ایرانی

نویسنده یهودی- امریكایی در بخشی از نوشته خود، به دریافت مبالغی كلان از یكی از شیوخ اماراتی برای نگارش مقاله علیه مالكیت ایران بر جزایر تنب كوچك و بزرگ اذعان كرده است.

به گزارش نما به نقل از ندای انقلاب، به تازگی "مایکل ژانوفسکی"، نویسنده یهودی- امریکایی سایت خبری "LA Review of Books" با انتشار مقاله‌ایی در این پایگاه خبری از جزئیات توطئه‌ای پرده برداشت که طی آن وی به سفارش یکی از شیوخ امارات متحده عربی در ازای دریافت پول در چندین وبلاگ مطالبی ضد ایرانی منتشر می کرده است.

هر چند "مایکل ژانوفسکی" هویت این شیخ اماراتی را آشکارنکرده است، اما با اشاره به تنفر وی نسبت به روابط حسنه برادر ناتنی‌اش با جمهوری اسلامی ایران، درباره اهداف پشت پرده وی از هزینه‌کرد درهم‌های اماراتی علیه جمهوری اسلامی ایران چنین نوشته است: « هدف شیخ از این کار برانگیختن افکار عمومی در رابطه با خط تهدیدهایی (!) بود که از سوی ایران متوجه ساکنین شیخ نشین مربوطه می‌شود. وی همچنین می خواسته به واشنگتن و سایر دولت‌های غربی اعلام کند که شیخ نشین او به دنبال مدرنیزاسیون بوده و خواهان به رسمیت شناختن اسرائیل و تسهیل مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینیان می باشد. با اینکه آن شیخ مخالف برتری ایران در منطقه بود، اما بیش از همه به دنبال کوتاه کردن دست برادر ناتنی‌اش از قدرت بود تا بتواند با اختیار تام امارت خویش را اداره نماید.»

این نویسنده یهودی- امریکایی در بخش دیگری از نوشته خود،با اذعان به دریافت مبالغ کلانی از این شیخ اماراتی برای نگارش مقاله علیه مالکیت ایران بر جزایر تنب کوچک و بزرگ، نوشته است: « وبلاگ‌ها از یک طرف باید تصویر شیخ نشینی که در جهت مدرنسیم حرکت می کند را نشان می دادند و از طرف دیگر سعی در ارائه تصویری شیطانی از ایران می داشتند! که اتفاقا هر دو این پیام‌ها برای کشورهای غربی جذاب بودند ... یکی از وبلاگ‌ها حاوی مطالبی در رابطه با مبارزه علیه تلاش امارات برای میزبانی جشنواره بین المللی قایقرانی امریکا بود، با این استدلال که احتمال درگیری از سوی قایق‌های نظامی ایران یا قایق‌های قاچاقچیانی که اسلحه و قطعات مورد نیاز برنامه اتمی ایران را تأمین می کنند وجود دارد. هر چند نمی توان با قاطعیت در مورد تأثیر گذاری این وبلاگ اظهار نظر نمود، اما در عمل جشنواره مذکور در جایی دیگر برگزار شد.
ما تا حدی ضربه شصت به ایران نشان دادیم، یعنی در چندین وبلاگ ادعای مالکیت امارات متحده بر جزایر تنب کوچک و بزرگ در خلیج فارس تبلیغ شد و مداوما اصرار می‌کردیم که آن جزایر ملک امارات متحده عربی است و ایران باید آنها را تخلیه نماید.»

گفتنی است،نزاع بر سر قدرت در خاندان سلطنتی امارات متحده عربی سابقه ای طولانی دارد. شیخ زاید بن سطلان آل نهیان، رئیس جمهور پیشین و بنیان‌گزار کشور امارات، ۱۹ پسر از چندین همسر خود داشت. دو تن از پسران وی در سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ در حوادث مشکوکی کشته شدند و یکی دیگر از آنها نیز به جرم شکنجه و تجاوز به یک بازرگان افغان در سال ۲۰۰۹ دستگیر شد، اما بعد از مدتی آزاد گردید که آزادی وی خشم قربانی و فعالان حقوق بشر را برانگیخت.


1.jpg


 اصل مقاله "مایکل ژانوفسکی" در لینک http://lareviewofbooks.org/article.php?type=&id=۱۲۹۷&fulltext=۱&media=#article-text-cutpoint قابل مشاهده است.

۱۳۹۱/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...