نسخه چاپی

انتقاد متكی از اتفاقات دیروز مجلس

وزیر سابق امور خارجه گفت: علنی كردن اختلافات مسئولان در سطح كشور موجب بی اعتمادی مردم می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، منوچهر متکی در همایش جشن بزرگ انقلاب در قم با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی با وجود همه فشارها، فتنه‌ها و کینه توزی‌ها، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در شرایط بسیار دشواری با تکیه بر مردم انقلابی و متدین دست به انقلاب زد و این انقلاب حاصل مجاهدت‌های رهبری و پشتیبانی ملت ایران است.

متکی افزود: جریان 15 خرداد سال 42 با انقلاب اسلامی دارای مشترکاتی است که در آن اهداف و رهبری یکی بود، اما به واسطه حضور مردم در کنار ولایت فقیه، انقلاب در 22 بهمن 57 به پیروزی رسید.

وی تکوین ملت را یکی از رسالت‌های مهم امام راحل برشمرد و عنوان کرد: مدیریت کشور و تشکیل نظام جمهوری اسلامی از دیگر اقدامات ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود، همچنین ایشان تلاش فراوانی در انتصاب افراد کارآمد در جامعه با توجه به شرایط حساس انقلاب صورت دادند.

وزیر سابق امور خارجه مدیریت، تخصص، کارآمدی و توجه به نیازهای مردم را از ویژگی های مهم مسئولان و مدیران خواند و گفت: همه کشورها با توجه به شرایط خاص خود در برهه‌ای از زمان دچار تحریم، بحران اقتصادی، تورم و نوسانات ارزی می‌شوند، اما کارآمدی مسئولان در این شرایط زمینه ساز رفع مشکلات و موانع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شرایط بحرانی فعلی هیچ مسئولی حق آزمون و خطا ندارد و باید با دقت و برنامه‌ریزی جامع طرح‌های اقنتصادی خود را ارائه نماید، زیرا هر مسئول و مدیری که به مردم و کارآمدی خود توجه داشت در این عرصه موفق عمل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: کارآمدی مدیران و مسئولان موجب یافتن راهکاری برای برون رفت از بحران می شود؛ همان گونه که امام خمینی(ره) با درایت و هوشیاری همه بحران های فتنه‌ای، ترورها، مبارزات مسلحانه علیه ملت، تجزیه طلبی‌ها و گروه‌های آشوب گرا را با کارآمدی خود پشت سر نهاد.

متکی بیداری اسلامی امروز را مرهون همان درایت‌ها و تلاش‌های خالصانه امام خمینی(ره) دانست و افزود: ایشان بی پروا و با ایمان راسخ از اعتقاداتش دفاع کرد و پیام انقلابی اش امروز در جهان طنین انداز شده است، به گونه‌ای که با انقلاب ایشان بسیاری از کشورها، کلمه "آیت الله" را به عنوان رهبر جامعه اسلامی وارد فرهنگ لغت خود کردند.

وی ادامه داد: با انقلاب اسلامی در جهان عزت به دست آوردیم و نگاه دنیا به ایران تغییر کرد و ابرقدرت‌ها حساب دیگری بر روی ایران باز کردند و هر روز با هر بهانه‌ای در صدد نابودی این نظام و آرمان‌های حقیقی آن بر می‌آیند، اما مردم ولایت مدار با پشتیبانی از خط رهبری اجازه تعدی و تجاوز به دشمن را نمی‌دهند.

وزیر سابق امور خارجه کشور تصریح کرد: امروز جهان وضعیت ما را با سیاست های خارجی مان ارزیابی می‌کند و دیپلماسی هرگز در سیاست خارجی به معنای لج بازی نیست، بلکه رسیدن به نقطه ای برای کسب منافع به حق ملت در سطح جهان می باشد.

وی با انتقاد از مذاکرات روز یکشنبه در مجلس خاطرنشان کرد: هر کس اختلافات را به سطح جامعه بکشاند به مردم خیانت کرده است و متاسفانه به واسطه مذاکرات روز یک شنبه در مجلس و طرح علنی اختلافات شب یک شنبه، شب جشن رسانه های بیگانه می باشد در حالی که رهبری بارها بر درایت مسئولان در رفع مشکلات و اختلافات تاکید کرده‌اند.

متکی درباره مقاومت دشمنان در برابر دستیابی به انرژی هسته‌ای نیز یادآور شد: آنها به هر بهانه‌ای می‌خواهند ایران به چنین انرژی دست نیابد، در حالی که باید با طراحی سناریویی دیپلماسی جایگاه و اهمیت قدرت ایران در پیشرفت‌های علم را به جهان ثابت کنیم، زیرا ما به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیستیم.

وی در پایان یادآوری کرد: همه باید خود را با خط مشی‌های رهبر منطبق کنیم و با حرکت در مسیر ولایت در جهت حفظ این انقلاب و ارزش‌های آن گام برداریم و جایگاه حقیقی خود را در جهان به عنوان کشور قدرتمند اسلامی تثبیت کنیم.

۱۳۹۱/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...