نسخه چاپی

تاثیر دو حركت نسنجیده 1+5 در مذاكرات

سفیر ایران در پاریس تاكید كرد:حركت اشتباه و نسنجیده 1+5 در خودداری و جلوگیری از تامین سوخت رآكتور تحقیقاتی تهران كه به اورانیوم 20 درصد غنی شده نیاز دارد و مصارف پزشكی و كشاورزی داشته و جنبه كاملا غیر نظامی دارد، ایران را مجبور ساخت سطح غنی سازی 5/3 درصدی خود را كه برای تامین سوخت نیروگاه هسته ای كاربرد دارد به 20 درصد ارتقاء دهد و در نتیجه گروه 1+5 با این اقدام خود دستیابی به راه حل موضوع هسته ای را دچار پیچیدگی بیشتر نموده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی آهنی سفیر ایران در فرانسه در مراسمی که به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در نوفل لوشاتو برگزار شد تصریح کرد: به پاس عهدی که با بزرگ بنیان گذار انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران حضرت امام خمینی (ره) بسته ایم، امروز نیز توفیق با ما یار بود تا در میعادگاهی که آن پیر فرزانه با آموزه های خود برای به بار نشستن درخت انقلاب روشن گری می کرد و پیام نجات بخش خود را که ملهم از ایمان الهی و اسلام بود از این سوی عالم به مردم ایران منتقل می نمود، گرد هم آئیم و یاد آن بزرگ مرد قرن و شهدای معظم انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، مفقودین و جانبازان عزیز را گرامی بداریم.

وی افزود: پس از گذشت 34 سال از آن دوران، کماکان شمیم دل انگیز او در جای جای این مکان استشمام می شود و کلام دل نشین او در گوش هایمان هنوز طنین انداز است که ملت ایران با تکیه بر اسلام و اراده خداوند بر طاغوت زمان پیروز خواهد شد.

سفیر ایران تاکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بعنوان یکی از تاثیرگذارترین تحولات قرن بیستم، آغازگر تحولاتی شگرف در عرصه جهان بود و امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان زنده کرد و خواب را از مستکبران جهان ربود و کاخشان را به لرزه در آورد.

آهنی افزود: انقلاب اسلامی با پیام انسانی و معنوی خود مبتنی بر ارزش های والای الهی نه تنها حیات تازه ای به اسلام بخشید، بلکه معادلات جهان و ساختار سلطه را بر هم ریخت و پس از قرن ها این پیام را به جهانیان رساند که دین و معنویت، عامل سعادت و نیکبختی بشر است .

وی یادآور شد: طنین این انقلاب را پس از گذشت بیش از سه دهه از آغاز آن در برخی کشورهای اسلامی شاهد هستیم. حرکت های اسلامی و بیداری ملل مسلمان همان پیامی است که آن بزرگ مرد در سی و چهار سال پیش آن را برای مردم مسلمان ایران و سایر مسلمانان، آزادیخواهان و استقلال طلبان در سراسر جهان به ارمغان آورد.

آهنی ادامه داد: قدرتهای بزرگ که از بیداری ملت ها و سرنگون ساختن مهره های متحد و گوش به فرمان آنها در این کشورها خشمگین و عصبانی هستند اجازه نمی دهند که این ملت ها از آزادی ، استقلال و آرامش در کشورشان بهره ببرند وهمواره در تلاشند با مداخلات مستقیم و غیر مستقیم و از طریق عوامل خود از ایجاد ثبات و آرامش و انسجام و وحدت ملی در این کشورها جلوگیری کنند. لذا فائق آمدن بر این مشکلات هوشیاری و توجه بیشتر این ملت ها را می طلبد که در دام این توطئه ها گرفتار نشده و فرصت را برای ساختن کشورشان و برقراری و استحکام نظام دلخواهشان از دست ندهند.

وی تصریح کرد: آنچه امروز در سوریه شاهد آن هستیم و مصائب و مشکلاتی که برای مردم این کشور ایجاد شده نیز بخاطر پایمردی این کشور در خط مقاومت و ایستادگی در برابر فرصت طلبی ها و سیاست های نژادپرستانه و توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی است که امیدواریم هر چه زودتر با انجام گفتگوهای ملی فراگیر درسوریه ، مصائب و مشکلات ایجاد شده برای ملت سوریه در اثر مداخله و تحریک های خارجی خاتمه یافته و با پایان گرفتن مداخلات بیگانگان در این کشور ملت سوریه با انسجام ، وحدت ملی و حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشورشان به سازندگی و پیشرفت همه جانبه سوریه نائل آیند.

آهنی گفت: ایران از ابتدا در قبال بحران های مهم منطقه ای و بین المللی سیاست ثابتی را در راستای دفاع از استیفای حقوق ملت ها دنبال کرده و آن را ادامه خواهد داد.

وی اظهار کرد: ایران بعنوان یادگار آن یگانه دوران، در طول حیات 34 ساله خود فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است. پیروزی در مصاف با چالش های ایجاد شده توسط دشمنان و استحکام هرچه بیشتر انقلاب اسلامی با تداوم راه امام راحل (ره) و با رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری حضرت آیت ا...خامنه ای و همچنین مقاومت ، تلاش و از خود گذشتگی ملت بزرگ ایران تضمین گردیده است.

سفیر ایران یادآور شد: در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز مردم فهیم و هوشمند ایران همچنان بر سر پیمانی که با بنیان گذار انقلاب اسلامی بسته اند، با قاطعیت باقی مانده و دست در دست هم نقشه های دشمنان را خنثی کرده و از دست یابی آنها به اهداف شوم و خصمانه شان جلوگیری کرده اند.

وی خاطر نشان کرد : امروز به حول و قوه الهی و علی رغم تلاش های مذبوحانه و فشارهای مختلف، این انقلاب به پشتوانه حمایت های مردمی استوار و محکم در مسیر پیشرفت و استحکام هرچه بیشتر و الهام بخش خود حرکت می کند. گسترش روز افزون نفوذ معنوی و قدرت نرم افزاری ایران در سطح منطقه و جهان قابل انکار نیست و گفتمان و رویکرد مبتنی بر عدالت و صلح آن در سراسر جهان طنین انداز شده و به آرزو و آرمان دیگر ملت های آزادیخواه جهان تبدیل شده است.

سفیر ایران گفت: گرچه ایران در آغاز سی و پنجمین سال حیات پربرکت خود با فشارها و تحریم های مختلفی از سوی برخی قدرت ها روبرو بوده و شدیدترین تضییقات و تحریم ها را تحمل می کند، اما با لطف الهی، با صلابت ، قدرت و استقامت به دشمنان خود نشان خواهد داد که فهم درستی از این انقلاب و پشتوانه های مردمی آن ندارند.

وی با بیان اینکه گروه 1+5 تحت فشار آمریکا با دو حرکت اشتباه و نسنجیده موجب پیچیده تر شدن موضوع هسته ای ایران شده است گفت:تحمیل مجازات های اقتصادی و تحریم سیستم بانکی ایران ، با این امید که اقتصاد ایران را فلج ساخته و ملت ایران را به نشان دادن واکنش تحریک نمایند، آنها با این حرکت اولا برخلاف اصول اولیه انسانی ملت ایران را در تامین برخی داروهای حیاتی با مشکلاتی مواجه نموده و ثانیا این سیاست های خصمانه موجب شده تا ملت تیزبین و مقاوم ایران با درک اهداف برخی دولت های غربی با صلابت به مسیر خود در دستیابی به پیشرفتهای چشمگیر در زمینه های مختلف ادامه داده و انسجام و وحدت ملی را در ایران هرچه بیشتر تقویت نماید.

آهنی خاطرنشان کرد: حرکت اشتباه و نسنجیده دیگر 1+5 این بود که برخلاف مقررات آژانس بین المللی انرژی هسته ای، با خودداری و جلوگیری از تامین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران که به اورانیوم 20 درصد غنی شده نیاز دارد و مصارف پزشکی و کشاورزی داشته و جنبه کاملا غیر نظامی دارد، ایران را مجبور ساخت سطح غنی سازی 5/3 درصدی خود را که برای تامین سوخت نیروگاه هسته ای کاربرد دارد به 20 درصد ارتقاء دهد و در نتیجه گروه 1+5 با این اقدام خود دستیابی به راه حل موضوع هسته ای را دچار پیچیدگی بیشتر نموده است. درحالیکه اگر سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران را تامین می کردند، سطح غنی سازی اورانیوم در ایران در حد زیر 5 درصد باقی مانده بود و نیازی به غنی سازی 20 درصدی نداشت.

۱۳۹۱/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...